fluviacarte 0 Postad 20 Mars , 2010 Finns det någon som har någon synpunkt på denna lilla båt? Sjöegenskaper etc... Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 21 Mars , 2010 Sök i forumet, vi är några som skrivit ett par ord om swemax. Vi har en swemax (2 vuxna, 2 barn) och är mycket nöjda. Den funkar utmärkt för oss. Är ute nån vecka i taget. Bra utrymmen för att var en så liten båt. sjösäker och stadig, tar vågor mycket bra och har höga fribord, så man blir sällan nedstänkt av vågor. I vår båt sitter det en 90 hk dieselkamin så vi marshar 15-17 knop med familjen och packning. Det är OK enl. mig även om jag ibland skulle vilja testa lite högre farter. Å andra sidan har vi inte så hög bränsleförbrukning, ca 0,9 l/dist. Om du är ute och letar på blocket så vill jag råda dig att undvika volvo penta aq 131, som är vanlig och satsa på ngn starkare, ex aq 151, eller aq 145. Båten är något vinkänslig i låg fart, men det är liknande båtar också. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fluviacarte 0 Postad 21 Mars , 2010 Jättemycket tack för den informationen! Nu kan jag gå vidare med planerna Mvh Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser