TommyoMarie 0 Postad 20 Mars , 2010 Hej! vi har en Dieselvärmare som går i ca 10 minuter sen gör den en omstart och går igen i tio minuter intervaller. Tacksam för svar Hälsningar Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Mars , 2010 Vad är det för fabrikat? typ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 20 Mars , 2010 Jag ser 3 eventuella fel. För låg spänning på batteriet så när den ska till att tända slår den ifrån. Om den tänder så slår överhettningsskyddet ifrån som då är trasigt. Den pumpar inte fram bränsle och starttimern slår ifrån. Detta utan att veta vad du har för modell. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyoMarie 0 Postad 21 Mars , 2010 Det är en Eberspächer,från 1991, batterierna är nya,hade på laddning samtidigt, nytt glödstift och fläktmotor. Hälsningar Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 21 Mars , 2010 Skulle kolla överhettningsskyddet, bränslefiltret, bränslepumpen och spänningen fram till värmaren. Det som talar mot överhettningsskyddet är att den, om jag förstår dig rätt, startar om av sig själv efter någon stund. Som jag förstår måste överhettningsskyddet i de flesta fall återställas manuellt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser