skumroffe 0 Postad 20 Mars , 2010 Hejsan! Jag har en repig och solblekt kåpa till en Yamaha F100 - 98. Skulle vilja fixa i ordning denna. Har prövat att lackera själv med burk. Blev ej bra. Tips på bra båtlackerare. Eller kan man lämna till vilken lackeringsfirma som helst? Måste ju byta dekaler också. Finns det billiga utbyteskåpor att köpa? Original kostar nog runt 10000:- /Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 21 Mars , 2010 Vilken lackerare som helst klarar att lackera en plastkåpa.. sen får du leta reda på lämpliga dekaler. Men annars behåller du den som den är.. ful som stryk och den är därmed mindre stöldbegärlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 21 Mars , 2010 Jag har lackat om min pappas kåpa till en suzuki dt blev kanoners.. Men jobbar som billackerare. Var bor du, bor du nära mig så kan jag hjälpa dig? Annars bara lämna till nån billackerare.. Men är den bara lite smårepig och solblekt kan du väl polera den istället..! Senast ändrad av tedlarsson | 21 mars 2010 | 11:36 Senast ändrad av tedlarsson | 21 mars 2010 | 11:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skumroffe 0 Postad 21 Mars , 2010 Jag bor i Stockholm. Jag har provat att polera, men tji. Den är kraftigt solblekt upptill. Och baktill är den misshandlad av mig i mina försök att lackera själv. Några tips om man skall prova själv igen? Behöver bara lackera upptill och bakpå. /Lasse Senast ändrad av skumroffe | 21 mars 2010 | 17:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 21 Mars , 2010 jag skulle kolla på blocket. har vid ett flertal tillfällen sett beg motorkåpa till F100/F80. kåpan är samma på f100 F80. Annars skulle jag lämna till billackerare och sen beställa orginal dekaler från Yamaha då blir den som ny. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 21 Mars , 2010 Kolla denna. Går säkert att bara köpa kåpan för en billig slant om du ringer och frågar. http://www.blocket.se/goteborg/Yamaha_delar_25581910.htm?ca=12&w=3 /Daniel Senast ändrad av Yammamoto250 | 21 mars 2010 | 18:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 21 Mars , 2010 Då är det 30 mil mellan oss.. Ett tips.. Slipa den själv o lämna in den på en lackfirmafirma, borde inte kosta mer än 500-1000 kronor... Ta med något de kan ta färgprov på bara... Men tänk på att minsta lilla märke syns. Färgen täcker inte några grova repor eller märken. Gå till en billackfirma o köp några slippapper.. Slipa med typ 320-400 och be dem lägga non-sanding på innan basen och klarlacken.... Non-sanding är en grund som man inte slipar innan man målar över den utan man låter den bara torka i ca 15 minuter... Annars om du vill göra det själv så köp riktig färg och fixa en spruta, för sprayburkar kan knappt en annan som målat i 5 år måla med.. absolut inte de som har rund sprutbild.. De är jättesvåra.. Fråga gärna om det är nåt du undrar över. MVH Ted Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser