Robbob 0 Postad 19 Mars , 2010 Hej, jag har en Yamaha 25 hk fyrtakt från -98. Jag undrar om det finns färdiga kablar framdraget till reglageboxen ellar liknande för inkoppling av diverse 12 v tillbehör så som tex lanternor, ekolod, plotter och kanske en kylbox för kortare utflykter etc. Om inte, finns det någon bra bok eller liknande på hur jag bör koppla elen direkt ifrån batteriet. //Robert Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 20 Mars , 2010 Du har en röd o svart kabel som du kan använda till lägre förbrukare så anslut inte för mycket på den, det bästa är att dra direkt från batteri om du ska ha kylbox mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fjtsu15 1 Postad 20 Mars , 2010 Jag har använt ett relä för att undvika för stora belastningar på kablarna som kommer i reglaget. Styrsignalen till relä kommer från tändningen (gula kabeln om jag minns rätt men jag är inte hundra) och matningströmmen direkt från batteriet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser