Kiara 3 Postad 18 Mars , 2010 Hej på er alla.... Jag måste kolla om någon provat något annat mtrl än trä för lattor i gummibåten, efter flera sommrar med lite vatten i botten så går ju dessa trä lattor av. Ja har funderat på om någon form av plast skulle kunna funka typ sådant mtrl som man har i skärbrädor...Finns det dessutom någon som vet var man kan köpa denna typ av plast på meter vara så skulle jag bli glad... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 226 Postad 18 Mars , 2010 Hur ser lattorna ut, mått? Finns ju i glasfiber till segel i tvåmeterslängder, se t ex Hjertmans som har en del rätt kraftiga grejor http://www.hjertmans.se/webshop/artiklar/artiklar.asp?rubnr=356&artname=Latta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tiger51 0 Postad 18 Mars , 2010 Köp nya var 3 år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 19 Mars , 2010 Har samma problem på vår gummibåt...Min fundering är hur man skall få dit nya lattor, är det bara att trä i? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 19 Mars , 2010 Hej igen.... På min var det bara att ta ur luften och sen lirka ut pinnarna, men finns det verkligen ingen som vet var man kan köpa typ skärbräde plast på meter vara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 19 Mars , 2010 Troligen är det teflon du söker efter. Sedan är det säkert mycket lättare att hjälpa dig om du talar om i vilken världsdel du befinner dig i. Stockholm, Göteborg eller nånstans mitt emellan. I Göteborg kan jag rekommendera Allmekano.se, de har allt i plaster. Eller Fermprodukter.se Senast ändrad av Matrix | 19 mars 2010 | 18:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 20 Mars , 2010 Jag finns i stocholm.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 20 Mars , 2010 Jag finns i stocholm.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 29 April , 2010 Hur går det...har du hittat nåt lämpligt material? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 30 April , 2010 Nix...Har inte hittat någon läplig plast...Nu är båt och gummibåt sjösatta så nu får trälattorna hålla ett tag sedan blir det en ny jolle, utan träribbor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser