Gå till innehåll
onsdag 30 april 2025
Barracuda45

Intresserad av gratis påsksegling i Engelska kanalen med en unik båt? (Non paying crew, UK-Sthlm)

Rekommendera Poster

Hej alla seglare,

Har just köpt en 45ft segelbåt i England. Funderar nu på hur jag får hem den.

Undrar därför: Finns det intresserade att följa med på något ben när den nu skall seglas hem till Stockholm?

Första chansen kan bli redan nu till påskhelgen. Gäller då den 2-5 april och från Lymington (nära Southamton) - och så långt som vi hinner under den långhelgen. Datum för andra ben inte satta än - dock kommer en hel del av dessa att seglas med familjen och/eller vänner.

Tror det är en båttyp många gärna skulle vilja prova på att segla. Den heter Sadler Barracuda 45. Ni hittar mer info på nätet. Finns bilder på just den här båten på: http://rtc.se/hyr_bat/boat/2252. Har kallats en Gentlemans Racing Mashine eftersom hon är ultra lätt och flera ägare har rapporterat farter upp mot 20 knop med just den här modellen. Trots det så så är hon lättseglad och dessutom så är det full cruisningstandard under däck - bla med 2 toaletter & 11 kojer.

Hör av er om det finns intresse. Tipsa gärna vänner.

Jag är 44, har seglat i ca 10 år, förra båten var 40ft. Saknar dock erfarenhet av Engelska kanalen/Nordsjön.

Du bör ha erfarenhet att segla båtar av den här storleken. Kan du Engelska kanalen/Nordsjön, kan långfärdssegling, så är det ett plus. Minst tidigare praktiska seglarkunskaper krävs.

Eftersom plånboken är lite tom efter köpet av båten - så hoppas jag att intresserade kan ta resekostnader till från hamnar själva - resten står jag för.

Vi hörs,
David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det låter jävligt roligt  och skulle väldigt gärna vilja , men har tyvärr in te möjlighetSkrikandes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter Kul,

Ska själv segla hem min 35 fots Bavaria Sport från England i övermorgon, den 25/3 tillsammans med min bror och en god vän. Ska bli spännande.

Mvh

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade verkligen velat följa med men har tyvärr påsken bokad redan. Riktig grym båt. Gillar verkligen konceptet med sänkköl och planande skrov.

Var det den här videon som inspirerade till köpet 

?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag bodde i England när tv serien Howards Way gick coh den här båten spelade huvudrollen. Spännande båt och klart före sin tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdatering.

Blev ingen segling under påskhelgen - utan familjeaktiviteter hemma i stället.

Första benet planeras i stället till Kristi hemmelfärd. Verkar klart med besättning till den turen på 3-4 dagar. Vi får se hur långt vi hinner. 

Just nu ser det ut som att båten får ligga någon månad i lämplig marina i avvaktan på att vi fortsätter mot Sverige i juni.

Är ni intresserade av att segla då i stället - så hör av er.

Mvh

David

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...