Gå till innehåll
söndag 12 januari 2025
Jan--

Vilket är det bästa utombordarlåset

Rekommendera Poster

Det finns en hel uppsjö av lås för utombordaren så vilket är egentligen mest avskräckande?
Är Abus nemo så bra som vissa säger?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den tjuv som bestämmer sig för att stjäla en motor gör det oavsett vilket fabrikat du valt på låset. Mitt tips är att satsa på det billigaste motorlåset som är godkänt av försäkringsbolaget.

Motionera låset någon gång per säsong och smörj enligt tilverkarens instruktioner.

Senast ändrad av Flipp760 | 18 mars 2010 | 20:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, det är ju mest till för att försäkringen ska gälla...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan undra varför försäkringsbolagen kräver godkänt lås, det måste ju bli billigare att bara ersätta en utombordare än att även fixa en bortsågad akterspegel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är nog för att inte vem som helst skall vilja sno andras grejor. Kräver ju lite mer av tjuven att såga bort akterspegeln än att bara ha med en skiftnyckel å sen lyfta av motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Motorlås har åtminstone räddat min motor minst en gång och troligen flera gånger så nytta gör det. 

Men det har dels berott på att det varit tjuvar som inte var så skickliga i sin bransch.

På senare tid har det varit så att tjuvarna föredrar nya 4 taktare framför gamla 2 taktare och det har räddat min Johnson när istället 4 närliggande 4 taktare rök. Det var baltligor som var framme då.

Min kompis var bekymrad hur han skulle få dän bultarna på sin gamle snurra. Det tog 6 sek var med en vinkelslip.

Var i Grekland för några år sen och där fick jag tips av en båtuthyrare på en hemsida på en firma i Litauen som sålde biliga snurror. Man kan undra var de kom ifrån?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...