Westfjord26 9 Postad 17 Mars , 2010 Vad är de största skillnaderna mellan mekanisk vajerstyrning(teleflex) och hydraulisk styrning, när har man nytta av hydrauliken? ställer frågan för att jag har en sliten och gnisslande rattmekanik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 17 Mars , 2010 Du lär slippa gnisslet. Men den största skilnade jag märke var motståndet. Då det lika lätt att ratta i alla lägen med hydraulisk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 18 Mars , 2010 Hej,hydraulstyrningen borde va något säkrare,om en vajer går av tex i grov sjö,inte kul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 18 Mars , 2010 Nästan outslitlig. Med backventiler kan man släppa ratten, den pressas inte tillbaks. Bytte från teleflex till hydraulstyrning för 20 år sen, ett byte jag inte ångrar. De flesta seglare gillar inte hydraulen, de vill känna trycket i rodret. Min gamla teleflex är till salu l ca 8 m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser