stemor 0 Postad 17 Mars , 2010 Hej! Är ny här på forumet, tänkte lägga ut en tanke.. Nordic 79. Är riktigt sugen på en sån. Är 2 vuxna och 2 små barn. Tittade länge på Albin 25 (är fortfarande ett alt) då min fru är snål:) Men jag är uppvuxen med Nimbus 26-Nimo 27-Nimo 260. Så jag vet inte hur länge jag orkar puttra runt i 7-9knop... Vill ha möjligheten att förflytta mig lite snabbare om så behövs. Har tittat på båtar både med och utan akterruff. Vi vill ha antingen akterruff (Albin 25, Marieholm 24, Krabat 740, Sandvik 25, Winga 25 osv..) eller båt med möjlighet att stänga till förruffen. En annat stort plus som jag upplevde i Nimo 27 är att ha möjlighet att äta/sitta/umgås både nere i ruffen och ute under kapellet. Man kan äta i solen eller i skyddet under kallare regniga sensommarkvällar.. Orrskär 27 har jag oxå sett.. Budget 150000kr.. Tips? Erfarenheter? Båt till salu?? TACK /Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 17 Mars , 2010 Ingen som har åsikt, insikt eller tips? Eller helst någon som säljer en Nordic 79... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arto 0 Postad 18 Mars , 2010 Hej! Titta på finska www.nettivene.com där finns nu 3 stycket Nordic 79 till salu. Nordic är ju finskt båtmärke.Snarlik båt är Finn-Ess 26; det finns ett Finn-Ess till salu i nettivene. Finn-Ess såldes i Sverige med någon annan nams men ja kommer inte ihåg vilken. Båda Finn-Ess är Nordic är robusta båtar. mvh Arto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 18 Mars , 2010 Jag har ingen personlig erfarenhhet av Nordic 79, men det verkar ju vara en välplanerad, klart vettig båt. Den här hittade jag på blocket och den skulle jag definitivt kunna tänka mig själv..... http://www.blocket.se/alvsborg/Nordic_79_Bra_familje_bat_26093215.htm?ca=11&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 18 Mars , 2010 Hej! Tack för svaren!! Tycker båtar blir dyra så fort man börjar titta utrikes... Båtarna på blocket är anledningen till att jag blivit intresserad:) Dock är den i stockholm reserverad samt bensinare, slipper helst bensin. Den du linkar till va jag oxå intresserad av. Men den ligger långt bort och med transportkostnad spricker budgeten... Samt att det redan fanns ett antal intressenter på den.. tyvärr. Någon som haft en Nordic 79?? Alla ideér och tips/åsikter uppskattas!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dodge601 0 Postad 19 Mars , 2010 hej du ser att du är ute efter en riktig båt ja har en nordic 79 till salu som klarar din budget bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 19 Mars , 2010 Hej Bosse!, Kan du inte maila mig kontaktuppgifter till dig och lite uppgifter om båten, har du bilder? motor utr var står den ja du vet allt du orkar skriva Mail: morin_stefan@hotmail.com Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 24 Mars , 2010 Hahahahahaha!! Jag köpte den...! Nu jagar jag transport upp till stockholm.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 24 Mars , 2010 Jättegrattis! :-) Hoppas det löser sig på bästa sätt med transporten. Vore oxå kul att få höra hur det har gått lite längre fram. Om du är nöjd och så vidare. Blev som sagt rätt förtjust i modellen själv. Mvh Labbibia Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 24 Mars , 2010 Absolut så ska jag skriva lite när vi varit ute i sommar Hoppas den uppfyller alla förhoppningar..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser