Andykna 0 Postad 16 Mars , 2010 Är ute efter en wellcraft scarab 30/38 fot. Är väldigt ny på detta med att importera båt, och har förstått att det finns en mängd oseriösa handlare. Någon som vet någon sida eller handlare som är seriös? Och är det billigare att importera, än att vara bekväm och köpa i sverige. Dock hittar jag ingen av den modell jag vill ha hemma i sverige. Kan någon hjälpa mig? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 16 Mars , 2010 Det fanns någon relativt nyligen upplagd tråd i liknande ämne där du kan se lite tips. Generellt är det väl enklare på alla sätt och vis om man kan köpa i närområdet (Sverige). Men just din båtmodell är det nog ett betydligt större utbud på i USA kan jag tänka mig. Då kan du mer troligt få just den modell/specifikation som du eftersöker. Vart än du ska köpa båten är det såklart det absolut bästa att själv åka dit och se båten, oavsätt land. Är det i Europa så antar jag att du kanske kontaktar någon transportfirma som tar båten på en lastbil. I USA tror jag du kan frakta roro på trailer eller vagga till Göteborg och sen transporera den på valfritt sätt till din hemort (en såpass stor båt blir nog på en lastbil). Från USA har du också tull och skatt på båt respektive frakt. Men mitt råd är att om du har tid och råd att åka och titta på båten personligen (eller någon bekant). Det är inte bara skicket utan även vilken känsla man får för båten och hur man trivs med den som gör att det kan vara fördelaktigt att se båten i person. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 16 Mars , 2010 Den båttypen tror jag att du kan hitta här hemma i sverige för vettiga pengar. dom e inte helt superlättsålda här.. kolla in boatlife.se där finns många likasinnade. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 16 Mars , 2010 Ett annat tips är att kolla på Fountain också, riktigt fina båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser