Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Treudd

Erfarenheter Aquador 32 C

Rekommendera Poster

Finns det någon på detta forum som har några erfarenheter av Aquador 32 C att dela med sig av?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara tittat runt i den på båtmässor ett par gånger.

Men personligen är jag mycket mer sugen på den nyare modellen Aquador 33 HT som inte kostar särskilt mycket mer, men har flera betydligt smartare lösningar. Men det är för mig som har 3 barn och inte har något emot att sitta under ett kapell bak när det är kallt eller blåsigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inga erfarenheter av 32C men kör 25C på sommrarna. Båten går mycket lugnt och fint. Med 260kh kommer vi upp i ca 30 knop. En stor fördel med båten är att man kan ta sig ur kabinen från styrbord, babord och akter vilket gör det smidigt att tex lägga till i hamn. Skarndäcken är lite smalan och dörarna på 32C är inte så höga vilket gör att man nästan får dra sig upp. Ute på däck färdas man väldigt säkert och man kan gå runt kabinen även i höga farter.

Har haft lite svårt att få båten i plan med 25C i början men har nu lärt mig detta. Med lite hjälp av trimplanen fungerar det ok.

Har tittat själv lite på 32C, bland annat på mässan. Kan tycka att kabinen är lite mörk pga av inredningen. Annars tror jag att den är en mycket bra bobåt för fyra. Finns två sep. sovrum och dinetten kan även bäddas. Om du gillar fart bör du nog ha starkaste motorvalet 440hk. 315hk kan bli lite segt tror jag. Har sett att man kan få med akterthrustor vilket jag tror är en bra idé.

En annan sak med Aquador är den snygga designen. Eller hur?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den jag tittar på har en D6-370. Tittar man på bränsleförbrukningen så ligger ganska konstant på ca 2,1 /distans oavsett varvtal.

Har kikat på 33:an också men tycker om att ha köket ovan vattenytan Flört

Sedan tycker jag att det är skönt att stänga dörren när det drar. Men det blir ju på bekostnad av uteplatsen som inte är så mycket att hurra för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

33 HT testas i Vi Båtägare som kom i brevlådan idag.En 35:a är på gång stod det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr kan jag inte ge dig någon info om 32 C men jag önskar att jag kunde ... en av mina favoritbåtar men  jag har bara haft nöjet att se den på mässorna, har aldrig provkört den ... suck ... men vad jag har hört är det en mycket trevlig kabinbåt så vad jag förstår kommer du inte bli besviken ... jag tittar själv efter en 32 C alt en Nimbus 335 men först måste jag få min nuvarande båt såld och sen gäller det att finansiera resten ..... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ganska hård kritik av 33 HT, känns som att chefredaktör Paul Bogatir vaknat lite på fel sida...

Helhjärtat positiv är han bara till U-soffan där bak och toaletten. Men bordet bak som sänks elektriskt för att bilda solbädd sågas, för att det därmed tar 15 minuter att öppna luckorna till motorrummet (ett problem som jag tycker borde gå att lösa med några extra gasfjädrar).

Negativ är han främst till att det är mörkt och trångt i de 3 dubbelkojerna fram, samt att badbryggan är för smal, lacken för blank, kardborren för dålig, skruvarna synliga...

Så visst blir även jag mindre sugen på 33 HT. Kanske är 32 C ett bättre val. Jag gillar också kök uppe och visst vore det skönt att slippa kapellet bak. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...