Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
Terrafobica

Felaktiga priser på nätet.

Rekommendera Poster

Hur vanligt är det att företag lägger ut låga lockpriser på sin websida som sedan inte stämmer när man kontaktar dem?  Tycker mig kunna ana att detta fenomen ökar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tittar man på de stora elektronikkedjorna, ex. Elgiganten, OnOff etc. så är det rätt vanligt. Man annonserar en vara till ett fantastiskt pris och eftersom det är förbjudet med falsk marknadsförin så måste man också sälja dessa varor. Det är bara det att man har kanske två tre stycken i varje butik. När man sedan kommer som kund så säger de: Nä, den är slut, men vi har den här i stället och visar fram något nästan likvärdigt men betydligt dyrare.

Menar du att det börjar förekomma även i våran marina lilla värld? Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror det är väldigt vanligt. Kollade nyss på Blocket en båt som var inlagd 19 feb 2010. Alla uppgifter om båten finns men också att den är såld. Från samma båt på Blocket har jag bilder sparade 30 okt 2009.

Frågade i aug på en demokörd båt som var ute på Blocket men den var då såld 2 dagar tidigare sa säljaren. Företaget hade sedan samma annons ute hela hösten som att båten fanns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett Rusta annonsera och sätta upp extraprislapparna i butik, men aldrig haft varorna.

Det gäller att se upp och inte låta sig luras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är ute efter en liten rib som jolle och hittade en som jag gillade för 12900:-  När jag ringer så får jag veta att den är felmärkt och kostar 14900:-  Men prislappen på hemsidan ändras inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker du ska ringa en konsumentrådgivare.
Jag tror faktiskt att man måste stå för sina priser.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förköpte mig på mässan i förrfjol, det blev en gummibåt på 3,5 meter, en bjässe i sammanhangen ju.  Den har jag nu lagt ut på blocket och vill istället ha en liten ribb på ungefär 2,70.  Har hittat en av samma märke som lockar mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, 3.5 är rätt stort. Vi har et gummi på 2.4. I minsta laget kanske. Jag tänkte ge dig en länk till en affär i England som säljer RIB, men jag såg när jag tittade att de inte skickar utanför det Engelska fastlandet Rynkar

En på 2.5 meter kostar annars 7400 och en på 9 meter kostar 8400.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lägg gärna upp den ändå! Jag är gärna med på ett gruppköp där jag/någon åker och hämtar.. :) Engelska pundet är billigt nu. Euron sjunker också, kanske finns det andra länder i Euro-samarbetet?

// Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker ju att 9 meters ribben var klart prisvärd!

Jag såg en båt på båtmässan. Det stod 199000 kr för den och jag tänkte att det var rätt prisvärt för en båt på ca 6 meter. Jag gick fram och tittade och såg att motor saknades. Okej då landar det på ca 300000 kr. Sen såg jag utrustningslistan och då landade det på närmare 400000 kr. Snacka om lockpriser och fula och dessutom plumpa trix!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...