Ylman 0 Postad 16 Mars , 2010 Hej Jag har köpt en fenkölad segelbåt som jag skall montera motor i samt inreda. Problemet är att jag bara har hållit på med bilar innan och inte kan ett smack om detta. Litar på att min händighet väger upp! Var kan jag få tag i information hur man monterar motor och axel? Var kan jag läsa om hur man bygger upp inredningen? Båten är helt tom som det nu är. Behövs skott odyl. som på en träbåt eller är plast skrovet starkt nog? ska man ha Epoxi eller Styren? Som ni ser! Jag är novis! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 16 Mars , 2010 Hej Bytte motor i min segelbåt förra vintern och boken Byt motor i båten av Micke Westin ger en del tips. Han har även skrivet en bok om att inreda båtar och snart kommer en om el. Du kommer finns en del på nätet och träfolk brukar jag vara väldigt behjälpliga. På bibliotekt finns säker en del att ta till sig. Har dock en glasfiberbåt själv. alla var vi varit noviser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser