Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
nirilli

Var är mitt inlägg om Bavarior

Rekommendera Poster

Väntar fortfarande otåligt på en åsikt från MG.  Är det ok att starta tråd efter tråd med syfte att enkom racka ner på en produkt? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

För att vara en dyslektiker som inte finns så får jag igång många. Som inte slutar ens när jag sätter punkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför skulle det vara förbjudet att kritisera ettt företag på MG. GÖr man inte en bra prudukt så är man kritiserbar. Ännu har det inte gåt så långt att företag är osårbart även om vårt land är på väg mot denna punkt. Specielt efter alla grova påhopp av personlig karaktär jag fått på väldigt kort tid. DEn dagen MG säger kritisera inte våra sponsorer så slipper ni mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

den förra tråden togs ju bort? :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med över 1400 visningar har nog intresset för Bavaria ökat markant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snälla MG, säg att man inte ska kritisera era sponsorer Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att censurera inlägg oavsett de är bra bra eller dåliga pga att de kan störa en annonsör skulle vara förödande för ett forum. Vem vill deltaga i ett forum där annonsörerna bestämmer vad man skall skriva?

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det handlade inte om att censurera, läs gärna innehållet först

utan att bli av med Nirilli helt enkelt eftersom han inte har någon fakta bakom sina uttalanden

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst innehållet och följt tråden hela tiden. Som du säkert kan se om du läser tråden först Cool

Möjligen handlade det inte om att censurera men innebörden var precis det. Jag håller inte med Nirili i hans inlägg och tycker inte hans tråd om Bavaria är speciellt intressant eller tillför något. Men det innebär absolut inte att han skall uteslutas eller tvingas bort. Jag anser definitivt inte att vi skall bli av med honom för han har lika stor rätt att vara här som du och jag.

Det bästa sättet att bli av med en tråd är ju att inte göra inlägg i den men det är ju det vi hela tiden gör. Så vi har väl oss själv att skylla att tråden lever eftersom vi inte kan låta bli att kommentera.

Men om det inte skulle gå att kritisra en sponsor eller annonsör så börjar vi närma oss ett icke demokratiskt forum. Vilket skulle vara trist.

Och för den delen, hur mycket skrivs inte här på forumet utan att skribenterna har fakta bakom sina uttalanden?  GladGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läs senaste Praktiskt Båtägande om ni vill få lite konstruktiva synpunkter på Bavaria.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Med tanke på hur många som skriver att nirillis inlägg inte tillför något, eller att de inte bryr sig, så kan ni inte låta bli att framföra era åsikter. Många tycker nog att det ialla fall e lite roligt att läsa o komentera. Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte att någon ska tas bort, men du erbjöd dig ju frivilligt under förutsättning att MG uttalade sig på ett visst sätt. Såg bara möjligheten till vad du själv erbjöd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror man verkliget att MG representerar demokrati, opartiskhet m.m. ? Varför skall MG förklara ? Det är väl MG;s forum där MG sätter ribban och skriver regler. Gilla läget eller skaffa ett eget forum, det är ju inte så dyrt och fixas på ett ögonblick. Dessutom får man då en egen sandlåda att styra och ställa i.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nirilli

Det är ju ganska så uppenbart att du är en landkrabba med åsikter som bygger på att klanka ner på Bavaria. Förstår inte vad du får alla dina påståenden ifrån? Allt från att kölen skulle vara vek till att seglingsegenskaperna skulle vara skräp.

Båtarna är godkända för havssegling, riggen är selden, motorn är volvo penta, skrovet kevlarförstärkt mm... 

Själv seglar du runt i en Albin Cumulus, vilket jag själv seglat tidigare. En Albin Cumulus
kan inte mäta sig med en bavaria. Det skulle vara som att gämföra en rysk lada från 80-talet med en ny Volvo.

De påståenden du kommer med skulle ju vara som om jag påstod att samtliga Albin Cumulus hadde skumfyllda eller ihåliga roder som bryts av vid minsta motstånd. Vilket skedde på en stor del av Albin Cumulus när de kom.

Du tror inte att Bavaria, som nu levererat båtar sedan tidigt 90-tal har koll på hur en båt ska byggas? Du tror inte att dom har rättat till de grova felen som du påstår finns?

Hur skulle en båttillverkare överleva och bli en av världens största om dessa fel inte åtgärdats?

Håll dig till din Albin Cumulus du,

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...