bilbyter 0 Postad 15 Mars , 2010 hej! jag har en Bayliner 2455 -88 som jag tog in till sverige för 4 års . toa har alldrig funkat i den, jag undrar om det går att annvända den plast tanken som sitter i båten eller måste det vara en rostfri tank så tömningen fungerar i svenska hamnar. för jag tro att toan går rätt ut i sjön nu,,,,,vad kostar det att mont nytt så de går i sverige,,, tacksam för alla förslag/ MICKE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 16 Mars , 2010 En ny toalett köper du på Erlandssons Brygga eller Sea Sea för 800 spänn. Mobteringen är skitlätt ;-). Tanken förstår jag inte varför du vill byta ut. Funkar alldeles utmärkt plast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FredrikB 1 Postad 16 Mars , 2010 En del säger att plasttanken kan släppa igenom lukt. Inget vi märkte på vår -89:a. Så skit i tankbyte och kör på med den du har. Du får nog räkna med att alla slangar och klämmor kostar ca 2000:-. Själva stolen som sagt, ca 800:-. Ska du tömma i havet behöver du en pump också. Ca 800:- Slangarna ska vara av rätt typ (diffussionstät?) och är dyra. Jag gjorde om hela installationen i nuvarande båt, inkl tankbyte. Och det gick på ca 5000:- Avstånd mellan tank osv är ungeför samma som i en 2455. Så det är jämförbart med din båt. Priset är bara material då jag gjorde jobbet själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser