Mark77 0 Postad 15 Mars , 2010 Hej Hitta en nyhet idag, priset är inte farligt heller, 1400 euro för en 1200kgs båt.. Kostar ju lika mycket att bottenmåla med epoxy etc..Talade med uppfinnaren idag, sade att hans egen båt står som bäst på en sådan då man även kan använda den som vinterförvaring.. Tyvärr är sidan bara på Finska, jag kan översätta om nån vill veta mera.. www.venenostin.com Senast ändrad av Mark77 | 15 mars 2010 | 13:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Mars , 2010 Det blev inte så tokigt med http://translate.google.se/#fi|sv| Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 21 Mars , 2010 Är lite förvånad att ingen är intresserad?? Miljoner trådar om bottenfärg, havstulpaner och osmos etc, men allt detta kan undvikas med en båtlyft.. Låter som jag skulle försöka sälja denna men så är det int, tycker bara att det är en bra ide..och tänker skaffa en själv till nästa säsong.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 21 Mars , 2010 Det finns text på svenska om man klickar till höger om rubriken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 21 Mars , 2010 Det är i alla fall ett par hundra som läst tråden, och alla är inte såna tjötpellar som vissa. Hade väldiga problem med havstulpaner för ett par år sen, men den passar ju inte för riktiga båtar jag har tre sådan - segelbåtar med köl. Varav två väger 3,1 ton och 4,5 ton. Annars nog intresant, med tanke på att den går att köra på båtens batteri och att man slipper bottenfärgen om man alltid har båten på samma ställe och gör korta turer. En nakdel är väl priset. Forgus 31 Det först man blir blind på är ögonen. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 21 Mars , 2010 Hej Jo, nu tycks det finnas svensk text, tyvärr dåligt översatt, skall nämna det när jag talar med honom nästa gång.. Priset är ju inget att klaga på, kan tänka mig att en bottenbehandling att måla om under ca tre år kostar samma sak minst.. Sparar dessutom på drev och andra delar som skulle ligga i vattnet annors.. Enda nackdelen med denna är att man behöver en pontonbrygga att fästa vid och att den då inte passar för båtar med köl.... Senast ändrad av Mark77 | 21 mars 2010 | 12:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Adatto 0 Postad 22 Mars , 2010 Hej, jag talar inte så bra svenska men det går. Det är fint att ni har hittat mina sidor. Jag försöker att bättra mina svensa sidor inom kort. Kontakta om du är intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stemor 0 Postad 25 Mars , 2010 Fan va ballt!!! Men frågan är hur båtklubben/marinan ställer sig till att fästa den i deras brygga... Men om man som marina/båtklubb investerade i såna, skulle man kuna tjäns fina pengar!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser