Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025
Robban676

Avlastningsbord Albin 25

Rekommendera Poster

Hejsan på Er!

Jag har en Albin 25 Delux från 73 och vad jag fått höra och oxå sett på någon bild så ska det finnas ett avlastningsbord som man kan hänga dit på sidan av pentryt till höger om diskhon?

Jag är inne på att bygga mig ett utifrån det fäste som jag ser sitter kvar.

Undrar nu om det finns någon som har en del bilder på det alt ett fäste att sälja( det som sitter på skivan)?

Om det fanns några bilder som visar både skivan och hur den sitter fast och ev med bilder på själva beslagen så vore jag otroligt tacksam.

Ha det gott..Mvh//Robert

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det du sett är hemsnickrade grejer, har aldrig varit något tillbehör till Albin 25 som man kunnat köpa.

Har ingen bild, men i stort en skiva, två pianogångjärn och en trekantig stödbit, stödbiten fästs med ett pianogångjärn på baksidan av skivan och skivan fästa i pentrybänken.

När avlastningsskivan inte används fäller man stödbiten paralellt med skivan och låter allt hänga ner.

Har även sett en som hade ett beslag i metall som han köpt, tror det hette rakego eller något liknande. Kolla även i någon husvagnskatalog, dom brukar ha lite såna grejor.

Kalle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen kollade i din sjöbod och såg att vi diskuterat oljetryck, ar nyfiken hur har det gått?

Kalle igen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan och tack för ditt svar..Har varit inne på att tillverka ett sådant och har faktiskt börjat och där äveb planerat in pianogångjärn..får fortsätta spinna vidare på det.

Ang oljetryck så var det inte jag som hade problemet tror jag..Har för mig att jag kmmenterade ett inlägg gällande det..Min gamla fina MD17C tuffar som en katt spinner..Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...