666D3 64 Postad 4 April , 2010 Här var det isfritt idag då vi var där. http://www.youtube.com/watch?v=BwL9bu6bnAo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 4 April , 2010 Knappast isfritt hos mig, väster om Helsingfors, taget 3.4.. Senast ändrad av Mark77 | 04 april 2010 | 18:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 4 April , 2010 Jadu Mark, om det är nån tröst så kan jag säga att så ser det ut här på Hammarö (Karlstad, Vänern) också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 April , 2010 Inne i Nynäshamn är det inte helt isfritt och inte heller på de fjärdar vi passerade men det går fort nu http://www.youtube.com/watch?v=jlrmLFvnTPk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 April , 2010 Är nog egentligen inte speciellt sugen på att ta upp och göra ren botten efter att båten legat i sjön i två år, utan upptag emellan. Inte med tanke på hur min storfidra såg ut i botten efer att ha legat i 7 månader på ungefär samma plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 April , 2010 Nån längre upp i tråden talade om att strö salt i såren. Sån är jag verkligen inte. Vill bara i sammanhanget nämna att dan efter min förra israport från Springets småbåtshamn, Kungshamn var isen borta. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 4 April , 2010 Heh, lite tröst är det väl nog Är lite orolig då isen verkar ha bryggan i ett konstigt grepp, ligger snett infrusen eller ngt.. Men isen smälter snabbt, kunde höra hur den smälte och vågade bara gå ett par steg ut på den... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 4 April , 2010 Det var inte konstigt att det var isfritt på mitt första klipp idag. Fyren jag zoomade in är Landsort så det är öppet hav utanför Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 5 April , 2010 Och så snöar det igen. Allt är vitt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rgsson 9 Postad 6 April , 2010 Ja, vi får verkligen hoppas att det går fort nu. Isen inne vid Gålö (Stockholms södra skärgård) ligger tjock så långt ögat når. Två veckor kvar till första sjösättningshelgen. Det blir en kamp mot klockan... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser