Segelbo 2 Postad 15 Mars , 2010 I går var jag ute i vinterhamnen och mötes av fritt blått vatten! All is borta! Underbar syn! Vårsegling till helgen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 15 Mars , 2010 hmmmm det har det INTE gjort i kungsbackafjorden.... Man blir allt lite avundsjuk... /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eilean 3 Postad 15 Mars , 2010 Jajaja. Strö salt i såren bara. Sparka på den som ligger, Slå dom med glasögon. Segla till helgen - utopi! Var ute och grejade litet igår, provvred på ratten - stumt på ett par cm spel när. Alltså minst 40 cm is! Och snödrivor bitvis upp till relingen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 15 Mars , 2010 Fast väderprognosen från yr.no talar om mulet och snöblandat regn till helgen... Fast jag har ju å andra sidan mina svindyra, herrejösses-seglarställ och dito stövlar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 15 Mars , 2010 Så som det ser ut i hamnen på din bild, så ser hela jvl Vänern ut Jajja, var till Stockholm en snabbis igår för att kolla på en Amigo23a till syrran. Där fanns det minsann öppet vatten och jämfört m Karlstad var det ju knappt ens snö på backen.. Tycker nog vi haft tillräckligt med vinter nu. (Det tyckte jag iofs dagen efter de första minusgraderna anlänt) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Mars , 2010 Har du en lillasyster? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Mars , 2010 Vissa båtägare som vi närmare assosierar med en benig insjöfisk och med en redig stålmotorbåt, skulle nog snart kunna komma ut. I varje fall om han har en skaplig relation till vissa fiskare på Sunt. Isen som låg många distansminuter ut till havs är borta och även innomskärs är det mycket fritt vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Mars , 2010 Vi som däremot ligger i en mycket mer väder och vindskyddad hamn får nog vänta länge innan den halmetertjocka isen inne mellan pontonbryggorna ger sig. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusten1 26 Postad 15 Mars , 2010 Jag var ute redan helgen som gick. Bara tunn is och tjockare isflak finns kvar, men det är inga problem för en stålbåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 15 Mars , 2010 Japp, så e de Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 Mars , 2010 Jag misstänkte det då båten var mindre än din egen. hade det varit till en storasyster borde den ha vari 26 fot eller större. Bo - du är för godhjärtat. Du måste försöka förhärda dig och bli riktigt elak. Skaffa dig ett hjärta av sten. Om det går att träna sig till det vet jag inte, men du kan ju försöka. Du kan ju börja med din syster. Vägra hjälpa henne varje gång hon ber dig om hjälp. Jag vet av egen erfarenhet - det är inte lätt när man av naturen är snäll och hjälpsam. Nu har jag inte tid att tramsa längre. Måste åka till soptippen med ett lass skräp för en kompis till frugan, som håller på att flytta. Var där och lastade sent i går kväll. Har inte fått gjort nått på min egen båt sen i fredags pga alla snällhetsuppdrag för andra. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 16 Mars , 2010 Segla till helgen blir det nog inte. Möjligtvis att vi kan komma ut från vår plats och cirkulera innanför hamnpirarna och kanske en liten kort sväng utanför. Men att komma ut ur bukten, nä det tar nog en 14 dagar till. Konstaterade att vi inte lossat förtöjningarna sedan i september, och då bor vi ändå på båten permanent. Förra året gjordes 1a turen 24/1 och den andra 7/2. Det drar i seglingstarmen nu........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 16 Mars , 2010 Fasen vet om det blir för mig heller. Snöglopp och västlig kuling, enl. yr.no känns inte direkt lockande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 17 Mars , 2010 Här i Farstaviken (Gustavsberg) kan fortfarande beträda vattnet till fots. Isen ligger ännu tjock. Båten, där den står på land, syns knappt bakom den snövall som plogats upp under vintern. Ännu är det långt till vår. Åker snart till Medelhavet för att få uppleva öppet vatten och hoppas att våren kommit hit när jag kommer hem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 17 Mars , 2010 Kom precis hem från Dalarö. I Vadviken ligger snön så tjock på isen att man knappt ser bryggorna vilket betyder att isen inte har kunnat växa sig så tjock. I kanalen verkar isen väldigt tunn och norr om Hotellbryggan ser det ut så här men då utgår det färjetrafik därifrån. Ingen packis iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nilsnobbing 152 Postad 17 Mars , 2010 Amigo 23 är en jäkla mysig båt. Jag köpte nummer 119 som 19-åring och kajkade omkring i mellan Stockholm och Höga kusten kors och tvärs. Trygg, välbyggd och vacker. En sån ska din syster ha! För övrigt ligger isen metertjock fortfarande i mina trakter. Nils Nobbing Senast ändrad av nilsnobbing | 17 mars 2010 | 13:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kustskepparen 0 Postad 17 Mars , 2010 Flög från Warsawa igår och då upp mellan Öland o gotland. Ingen is på havet men hela vägen mellan Öland och fastlandet låg det is. Även i skärgården förutom stråket utanför stockholm där mälaren rinner ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 17 Mars , 2010 Var är detta någonstans? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 Mars , 2010 Södra delen av Gran Canaria tror jag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 17 Mars , 2010 BLir nog inte mycket till segling i helgen! Askersund 17/3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 Mars , 2010 Ja, det är en mysig liten balja Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
magi 0 Postad 21 Mars , 2010 Ja här är det SNÖSTOM!! lagom kul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 21 Mars , 2010 Hade jag haft en bra gissning så hade det inte varit något problem att identifiera tror jag. En såndär lite röd sjöbod ute på en brygga känns förfärligt bekant, men irriterande nog kan jag inte placera det. Lite strömt får det kanske vara också för att isen skall ha smält så tidigt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 21 Mars , 2010 Ledtråd 1: Den lilla röda sjöboden är en husbåt som ligger förtöjd. Ledtråd 2: Bilden är tagen österut, från en ö mot en annan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 21 Mars , 2010 Då förstår jag min förvirring. Det är ju inte långt hemifrån Men vi har fortfarande is hos oss... dock inte något som lite östlig vind snabbt fixar. Löjligt att en vy som är så bekant kan bli helt störd av en enda detalj... en röd sjöbod! Senast ändrad av mariatherese | 21 mars 2010 | 17:28 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
LadyAnnila 2 Postad 21 Mars , 2010 Vi är fria! Den sista hindrande isen försvann inatt. Typiskt nog så hade vi andra saker för oss idag så det blev ingen segling. Men nästa helg så........ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 21 Mars , 2010 http://www.webbkameror.se/webbkameror/vastervik/index.php Här kan vi som inte bor precis vid havet hålla koll.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gunnar_ 5 Postad 21 Mars , 2010 Yepp, nästan fri, bara ett enormt isflak baktill som sitter fast i ett stödstag till badbryggan. Dock inte såpass isfri att avgassystemet har fritt utlopp ännu (startade motorn och fick in avgaserna bakvägen) ..troligen några dar till. För exakt en månad sen lämnade jag båten åt sitt öde (stängde av värmaren) och då var batterierna nere i 49 %. I dag var dom 99,9 % laddade enligt datorn, solpanelerna har jobbat på bra Återstår att se om total-kapaciteten blivit lidande. Senast ändrad av Gunnar_ | 21 mars 2010 | 19:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 21 Mars , 2010 vem syftar du på nu? ;-) det kan nog bli ett besök nästa helg :-) kanske till och med en övernattning :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser