Gå till innehåll
söndag 13 april 2025
SvartaMalin

Dålig mat och service på båtmässan

Rekommendera Poster

Hej

Vad tycker ni om båtmässorna ?  Jag och familjen var på den i Göteborg. Själva mässan är bra tycker jag förutom att den dåliga luften i lokalerna gör att man blir ganska dåsig och inte så köpsugen.

Största missen är dock matställerna. Långa köer för att få dålig ljummen men svindyr mat och nonchalant personal. Det fanns heller nästa inga sittplatser så vi fick sitta på det smutsiga golvet. Resten av familjen avvek ut på stan för att få käk och kom inte tillbaka så det blev dåligt med båt-tittande för oss

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Två små räkmackor på stenhårt rågbröd, en kaffe och en cola = 246:-  Aldrig mer, nästa år blir det matsäck.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Chorizo i bröd halvliterscola hos killen utanför dörren på Älvsjömässan, 50 kr. Helt OK!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Svenska Mässan i Göteborg är det ju samma  snabbmatsdiskar även vid andra arrangemang så jag antar att det är några som helt enkelt arrenderar dessa matställen - alltså samma oavsett om det är båtmässa eller hundutställning eller annan mässa. Därmed är det väl egentligen inget man kan skylla båtmässans arrangörer för. Tyckte också det var mindre plastlukt i luften på göteborgsmässan i år jämfört med förra året, men visst blir det lite varmt, så mitt intryck var snarast att luften var bättre men det kanske var inbillning...

Min enda erfarenhet av Älvsjömässan är från en eller annan vetenskaplig kongress och har inget direkt minne av hur maten var då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är mycket möjligt att arrangören är tvingad att använda de usla matställena. Jag vet inte hur det fungerar men för oss var det en riktig besvikelse och det blev inte alls den möjlighet att titta på lämpliga köpobjekt som vi trott. Vi har ganska långt att åka så alla var hungriga efter nån timme.

Om man är själv så duger väl en wurre på stående fot. men är man en familj så vill man nog sitta ner och äta

Senast ändrad av SvartaMalin | 14 mars 2010 | 21:23

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, jag förstår absolut läget. Har varit med dottern på både båtmässa och hundutställning när hon var liten och med dyrt och dåligt käk och inga lediga sittplatser var det inget nöje för någon när hon blev hungrig och trött (och då har vi ändå kort väg). Jag misstänker att matställenas omfattning och priser är anpassade efter alla fackmässor, och inte efter evenemang för barnfamiljer, fast om det fanns lite flexibilitet där skulle nog matställena kunna tjäna mer pengar. Men dom har nog gjort en kalkyl över hur mycket golvyta de vill betala för...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan bara hålla med fast det gäller förstås alla mässor förutom typ matmässor då Cool

fast älvsjömässan har bra lokaler och luft men matställena är katastrof

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man borde klaga så att det blir bättre men jag vet inte var man ska vända sig ? Utställarna borde ju också vara intresserade av att folk trivs och har lust att titta på båtarna så det blir några affärer i slutänden.

Senast ändrad av SvartaMalin | 14 mars 2010 | 22:10

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det var jättebra i Göteborg! Hittade en sjöbuffe längst in på övervåningen där man kunde plocks till sig vad man ville och hur mycket man ville från ett buffebord men olika sorters skaldjur och fiskar - jättegott och ingen kö.

Detta till skillnad mot i Stockholm där kön alltid är lång. Men god mat finns även där. Gå till restaurangen mellan B och C-hallen så får du se, deras wok är jättegod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur det var i Göteborg vet jag inte, men jag var i Stockholm och käkade på resturangen mellan B- och C-hallen 2 dar. Det var absolut inget fel på woken, men jättegod - ?

Kö?

Vid woken hade jag en person före mig och andra dagen - vad det nu var jag åt - ingen.

Varför skall jag alltid va så motvals ........?

Fast det kanske beror på om man har möjlighet att välja vila dagar man går på mässan.

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, det finns faktiskt ett jättebra alternativ - i korridoren utanför själva hallarna (men fortfarande alltså innanför biljettkassorna) ligger en restaurang, öppen för alla. 99:- för en dagens (flera att välja på), och då ingår en rejäl sallad innan. Buffé, så man plockar till sig så mycket man orkar och vil äta. Massor av sittplatser. Öppnade 11:30.

Tror inte alla hittar till den, utan fastnar bland hamburgerställena inne i hallen. Där har jag ätit också, och har samma dåliga erfarenhet som du. Men de senaste två gångerna har det blivit lunch till bra pris i lugn restaurangmiljö Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det verkar som om det är betydligt bättre med matställen och kvalite i Stockholm jämfört med Göteborg. ?

Jag har varit på en del andra mässor i Älvsjö och det har varit väldigt mycket bättre än den rysare som vi upplevde i Göteborg

Dock ska jag säga att vi inte hittade den sjöbuffe som fanns längst in och som ciaraud skriver om. Vi kom aldrig så långt utan fastnade i stora hallen.

Senast ändrad av SvartaMalin | 15 mars 2010 | 13:52

Senast ändrad av SvartaMalin | 15 mars 2010 | 13:53

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och ni hittade tydligen inte restaurangen jag beskrev heller (den som alltså ligger utefter korridoren mellan de olika entréerna i mässans ändar). Tack vare tips från en bekant har vi dock nu två mässor i rad kunnat äta gott, i bra miljö och hyfsat billigt även på Göteborgsmässan.

Men jag hittade den som sagt inte själv....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar ! 

Då har jag fått två bra tips. Ska ha detta i minnet nästa gång. Vi var som sagt rätt så hungriga när vi kom så vi letade inte runt så mycket som vi borde gjort, vi gick bara runt i stora hallen. Men nu vet jag bättre till nästa år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hamburgarna i Älvsjö är sällan något man längtar efter, ofta inte genomstekta utan bara fesljumma. Dessutom kompletterade med sega pommes...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah, jag vet vilken restaurang du menar men jag trodde att den bara var till för utställare och inte besökare? Jag var där någon gång när jag blev bjuden på lunch av en kompis som stod i en monter - helt rätt, en klassisk bra lunchrestaurang.

Ännu ett tips: Vill man koppla av och lyxa till det lite på Göteborgsmässan kan man också åka upp till den restaurang som ligger på översta våningen i Gothia Towers - härlig utsikt över stan deras räkmackor är berömda. Det är alltså hotellet med de båda tornen som är ihopbyggt med mässan. Man kommer inte dit direkt från mässan utan behöver gå ut genom kassan, men vill man tillbaka in är det ju bara att be om en stämpel på handen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv stod jag i kö i hela 40 minuter, å sedan när maten skulle ätas så var den kall, trots att hamburgaren kom direkt från köket! Hur lyckas de med det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även jag åt på en av (tre?) restauranger utanför mässhallen men innanför kassorna i Gbg. Helt ok mat till ok pris och en kall Mariestad till den. Bara positivt! Jag tror att det är marknadsföringen av de ställena som brister då det inte varit någon kö de tre åren jag käkat där...

Sen en reflektion över flera trådar här på mg, Är allt med båtlivet dåligt med undantag av precis den båt och modell du personligen köpt?

Ett litet tips kan ju vara att ha en mer positiv/lättsam inställning till båtlivet och båtarna det går så mycket lättare då! Glad sommar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var väl knappast någon nyhet att det är dålig mat och service på mässor? Älvsjömässan har väl bättrat sig något senaste åren men lämnar mycket övrigt att önska. Åt på deras finrestaurang i gången mellan tillbehörshallen och stora ingången förra året. Ngn biff för en knapp trehundring. bara för att testa.. ingen höjdare ens det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Kunde inte komma till Stockholm som planerat men denna vecka så var det båtmässa i Lillestrøm här i Norge så jag gick på den på måndagen. Det var brukbart pris och gott om plats att sitta. 70 kr för 5 timmars parkering, En tallrik mos med korv och en läsk 65 kr, inträde vuxen (dyrast) 140 kr. Detta är Norge alltså där allt är kanondyrt så för att vara mässa var det ju anmärkningsvärt billigt. Säkert mindre än Stockholm men många båtar och tillbehör. Kul är att det finns lite andra tillverkare främst på tillbehör som man inte har sett innan.

Mvh Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra tips !   Lilleström ska jag nog pröva till nästa år, jag har inte så långt dit så det skulle passa bra för min del. Riktigt bra priser faktiskt och inte som man föreställer sig Norge. Man gör ju också en hel del fina båtar av hög kvalite.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...