svantos 0 Postad 14 Mars , 2010 Hej. Min propp heter 14x17 L där jag trodde att L stod för left (Vänster roterande) men nu läste jag att det kan betyda långt nav. Någon som vet om det stämmer och om det är möjligt att montera den åt fel håll. Kan ju bli lite lattjo vid sjösättning.. Visst kan man se efter innan man lägger i men intresserad av att veta om det finns någon sorts avläsning. Mvh S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 14 Mars , 2010 Oftast är det svårt att sätta dit en propeller fel, dvs vända den åt fel håll. De du kallar för avläsning gör du genom att ex ställa dig bakom propellern (båten) och vrida ett av bladen till höger (sb) och se ifall det längst från dig går uppåt, i så fall är det en vänsterroterande propeller. Motsatsen är höger. Var det svårt? mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 14 Mars , 2010 Är propellern stämplad 14x17 L så är det en vänstergående propeller,det står alldrig någon stämpling på propellern om det är kort nav eller långt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
svantos 0 Postad 14 Mars , 2010 Tack för enkelt svar. Har varit med om att folk har monterat proppen åt fel håll,han hade lite problem att komma iväg när han lagt i båten.. /S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser