Wretlan 0 Postad 13 Mars , 2010 hejsan, fick problem med min båtmotor i sommras, efter jag gjort rent förgasaren och bytt en packning, när jag satt ihop allt igen så börja den nysa väldigt kraftigt går inte på tomgång är svårstartat som fan nu, Går bara på höga varv men hostar och nyser kraftigt då med, Förgasaren sitter nog inte fel tog bara av kåpan och bytte en rund packning som var slut. pilla inte med flotören något, och blåste rent den Snurran är en johnsson 30 hk runt 89-90 års modell Mvh Robert Senast ändrad av Wretlan | 13 mars 2010 | 15:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Mars , 2010 Har en likadan 90a fast 20Hkr modellen med samma cylindervolym. Det finns en skruv på förgasaren som man ställer blandningen på. Är den för snålt ställd så brukar motorn nysa till och stanna. Öppna den lite och kolla om motorn går bättre. Kolla även så tändsystemets spolar inte sitter löst för det gjorde de på min och skakade sönder. Det har troligen inte med nysningarna att göra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wretlan 0 Postad 13 Mars , 2010 Nej skruven är det inte har pilla med den mycket, men ska kolla tändningen för den skakar bra mycket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Mars , 2010 Förutom tänddelarna dvs tändenhet och magnetspolen som driver den var lösa tidigare så hittade jag i somras ett annat fel. Det var att den understa plattan som tändsystemet vrider sig på som var sprucken och lös. Det resulterade i att motorn inte ville gå på maxgas utan hackade då pga att tändsystemet vickade. Lurigt för motorn gick ananrs som normalt. Jag har bytt plattan. Kolla om tändplattan går att vicka ologiskt mycket och verkar lös. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 13 Mars , 2010 Har du gjort rent munstyckena i förgasaren? Det låter som att du blåst in skit i lågfartsmunstycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wretlan 0 Postad 13 Mars , 2010 Kan ju hända att det blåst in skit i lågfartsmunstycket, ska kolla det sen när jag kommer till båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Mars , 2010 kolla att gaskammens rulle öppnar precis vid märkningen på kammen nr 38.http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010434~M0010540~M0010544~C0188797&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0188805 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 13 Mars , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=5&path=BRP~A0000008~M0010434~M0010540~M0010544~C0188797&isForSupStore=true&cCatFilter=BRP&eCatSupFldr=supplier-100-005-EJ&hideLinkOnPath=false&docId=&docName=&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0188805 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser