Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Zinderella

Säg förlåt och väx upp!

Rekommendera Poster

Tråden med Ringhedes avhopp måste stoppas. En riktig man vet vad en kvinna betyder !

Ringhede är en riktig man. Ni som envist försöker att få kvinnor att utmålas som en idivid som ska var läcker vid spis och tvättmasin borde veta att kvinnor kan ingen klara sig utan. Deras kunskaper är minst lika mycket värda som mäns kunskaper. Hjäp nu till att få en av MG´ s hedersmedlemmar att omvärdera sitt inlägg på forumet.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tycker faktiskt att Ringsheden är lite väl dramatisk nu! Ungefär som ett barn som ställer sig och gråter så fort någon inte tycker som han! Det är andra gången han säger att han lämnar forat för att alla andra inte delar hans syn på omvärden. Första gången han hotade med att lämna forat så bad jag han stanna kvar, men den här gången tänker jag inte krusa honom. Vi är alla olika och man behöver inte alltid ha samma värderingar, det är ok ändå!

OBS!!! Jag tar ett stort avstånd emot kvinnoförnedrande bilder och tankar som sprids här på forat och på övriga platser!!!!!!!Rynkar

/En som längtar till vår på riktigt!

Obs igen! Snart släpper Kvalitema sin vårkatalog Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dramtiken får stå för dig. Hjäpa kvinnor till rättvist bemötande kanske ine MG är rätt forum för men... Dissa inte kvinnor. Och låt Roland förbli en iband oss.

När det kommer till den där katalogen så e den tom riktigt dålig på att tända brasan med.

Har säkert med kvaliteten att göra som vanligt

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är absolut inte den personen som dissar kvinnor, men på något sätt känns det som om R har fått lite vad han var ute efter, förstår inte riktigt varför han startar en sådan tråd på MG, han vet ju innerst inne vad som kommer att hända, han har varit med ett antal år nu och borde kunna förutse saker och ting, jag vill att R skall vara kvar på forat, men vad hade han förväntat sig att få för svar här?

Stanna kvar Rolle och anpassa dig efter den intelektuella nivån som råder på forumet som du ändå trivs på!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

C&P eftersom originaltråden är låst

Ringhede skrev:

Avslutar mitt medlemskap här på MG.
Det tycker jag är synd. Du tillför mycket vettigt även om jag kan tycka att du överreagerar ibland

Tröttnat på all skit och trams.
Ta inte allt på blodigt allvar, många av invändningarna är möjligen lite ignoranta men det är inte heller nåt krav att vara politiskt korrekt för att få regga sig här.

Försökte ställa upp för jämlikhet men får endast skit.
Tycker nog du får ungefär 50/50 medhåll/mothugg

Skit av fega kräk som inte öppet vågar stå för vem de är utan gömmer sig bakom ett nick.
Håller med ang att gömma sig bakom ett nick, men nu är en gång forumidén att man ska kunna vara anonym, på gott o på ont. Själv har jag aldrig stuckit under stol med vare sig vad jag tycker eller vem jag är

Skit som jag inte ställer upp på men tydligen ska MG vara så här och det ställer jag ALDRIG upp på.
Ett problem som bara du kan avgöra om ett avhopp är rätt eller fel sätt att tackla det, men om du väljer avhopp så vinner motståndaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så jäklans mycket skit han väl inte?

Nja...lite övereagering tycker jag allt att det var.

Som skrivits innan,vad tror han kommer hända när man startar en så tråd?

Finns ju vissa som bara på ren jävelskap dissar honom,fast dom tycker likadant....(kanske hårt hållna hemma...)

Personligen tror jag han kommer regga om sig som nått helt annat....kanske för att jävlas tillbaka...

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är synd när varje bidragsgivare på olika forum beslutar sig att lämna forumet, oavsett anledning. Att personen gör det för att den tycker den har blivit påhoppad är ännu värre.

Jag vet inte vad som ligger bakom avhoppet men som jag ser det bygger varje forum på vad medlemmarna bidrar med. Man kan inte säga om forumet ska vara si eller så.... Alla forum består av medlemmarnas inlägg, inte alltid alla vet vad de pratar om, en del försöker driva vissa frågor (typ Bavaria är skit) andra är bara allmänt elaka men allt det där är just det som ett forum är - en mötesplats för olika människors synpunkter och frågor.

Många gånger kliar det i mina fingrar att skriva när något av trollen är ute och går, men som jag ser det måste man negligera såväl troll som otrevliga uttalanden.

Observera att jag absolut inte tycker att forumet ska acceptera rena påhopp! Där tycker jag det funkar ganska bra just nu även om det kan ta ett tag innan moderator agerar.

Så, Roland är varmt välkommen tillbaka men för sin egen skull kanske han inte ska återvända om han mår dåligt av att olika medlemmar säger sin mening (och jag vet fortfarande inte vad som orsakade avhoppet).

Och att säga förlåt om man oavsiktligt förolämpat någon är en självklarhet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är detta för trams, är inte detta forum i första hand till för att vi båtägare skall kunna byta tips och ideér mellan varandra och med fokus på det gemensamma intresset, nämligen båtar. Vill man föra skit vidare så är ju internet fullt av sådana möjligheter.

Mvh Janne Backman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Än har inte Ringhede avslutat. Är det bara ytterligare ett hot om att hoppa av? Allt för att skapa uppmärksamhet runt sin egen person?

Lägg ner jämställdhetsdebatten, sluta leta fel i Aftonbladet, och sluta kritisera andra om du inte själv tål kritik. Börja prata båtar och sjöliv i stället, för det vet vi att du kan.

Senast ändrad av Flipper_510_HT | 13 mars 2010 | 19:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

WIIIIIIIIIIIIIIIIII vilken underhållning, avhopp å allt !

Har men ett så sjukt fattigt liv så man sitter å blir upprörd över en forumtråd så kanske man skall säga upp sitt abonemang å gå med i nån hobbyförening för penisionärer där alla äter småkakor och säger snälla saker till varandra istället

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok jag vet inget om detta men vad har jämställdhetsfrågor att göra med att Ringherde vill avsluta sitt medlemskap?

Om båtfrågor kan jag lugnt säga at ingen kvinna gett mig några råd eller hjälpt mig på något sätt, men vem har sagt att män och kvinnor måst vara helt lika? Vi är olika, acceptera det..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ringhede, kolla in min film!

Vi vill väl inte att den skall bli sann?

För du sitter väl inte i BNL:s styrelse?

/Wall-E

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Googlade BNL, fick bara upp Barenaked Ladies - kan väl inte vara rätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...