fredrikaudi 0 Postad 11 Mars , 2010 Hej, som en mycket ovan båtköpare skulle jag tacksamt ta emot lite tips från dem som köper båtar lite oftare :-) Vilka prutmåner eller dealar brukar vara lämpliga att försöka att få till inom båtbranchen? Jag ska köpa en båt för max 200.000kr. Jag brukar byta bil ofta och har koll där vad som går men det vore bra att veta lite kring ett båtköp... Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SvartaMalin 0 Postad 11 Mars , 2010 Hej Fredrik Det beror på vad du ska köpa. Om du beställer en ny 2010:a så har du mindre prutmarginal än om du köper en ny lagerbåt 2009 eller 2010. Normalt kan det nog röra sig om 5 -10% på en ny båt. Begagnat kan det nog röra sig om mer. 10 - 20 % Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 11 Mars , 2010 Som altid, läs på om den modellen du är intresserad av och kolla runt på olika båtar för att få en uppfattning om prisläget på modellen Då pris/skick oftra går hand i hand borde det rimligen gå att pruta en del, hur ycket kan nog variera enormt beroende på just skick/utgångspris. Lycka till med ditt köp:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 12 Mars , 2010 Ta in offerter från fler handlare även om de ligger en bit hemmifrån, frakt är inte så svårt/jobbigt. Var noga med att speca allt som du vill skall ingå annars kan de lätt lägga på i efterhand. Var lite tuff för så lätt har de inte att sälja i dag även om de vill ge sken av det. Lycka till! Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser