nnikki 0 Postad 10 Mars , 2010 har en yamarin 490 med en 90hk e-tec på.. nån som vet varför den vill börja vobbla när man drar på fullt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 10 Mars , 2010 Kan bero på att motorn är för stor kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 10 Mars , 2010 Har för mig att max hk till den båten är 70 hk.. alltså en övermotorisering.. Detta kan göra att den är för tung därbak, men det kan också bero på att riggen är för lågt monterad.. kavitationsplattan ska vara i nivå med båtbotten eller lite ovanför inte längre ner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balla 0 Postad 15 Januari , 2012 tjena jag har precis köpt en 90hp etek till min 490 big ride men har binte provkört än. hur uplever du din båt? hur fort går den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 16 Januari , 2012 Jag har en Yamarin 540 med 140HK på, den gör likadant om jag trimmar ut förmycket. Testa att trimma in motorn en smula så du får lite mer båt i vattnet. . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
balla 0 Postad 23 Januari , 2012 hej ni som har lite större motorer på era båtar har ni förstärkt era akterspeglar något? eller håller dom ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser