Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
marterius

Ännu en märklig annons!

Rekommendera Poster

Ehh. Jag fattar ingenting om det här med Ringhede. Var det pga mitt inlägg så ber jag om ursäkt men jag har inte sett något negativt om det och ej heller anmält. Tog hur som helst bort det om det nu var det som förolämpade honom. eller är det i någon annan tråd det hänt något?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ähh! nu lägger vi detta med lätt klädda kvinnor i reklam bakom oss och blickar framåt dom som vill vara med är det och dom som inte vill låter vi vara ifred. snart är det vår och båtarna ska i. ingen mening att deppa över detta i all evighet tycker jag Glad

Ska till mässan idag igen och se om jag gör några fynd samt hälsa på dom trevliga människorna i MG montern.

/Daniel

Senast ändrad av Yammamoto250 | 13 mars 2010 | 08:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Here Here!

Det kommer ju bli en kanon sommar i år,så nu börjar vi se framåt istället!

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade sorterat bort annonsen även om det låg en kille där och utstrålade sätt på mig. Men statistiken talar fortfarande emot att det skulle vara en kille. Kvinnor objektifieras fortfarande mer, även om det har ändrat sig en del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag begriper mig inte på moralkarlar som skall tala om hur allt skall vara. Vad är det för fel på en annons där det ligger en fullt påklädd kvinna i en båt för att visa hur man kan njuta av solbädden i båten??

Ni som tycker detta är förnedrande och anstötligt hur f-n beter ni er på en badstrand. Springer ni runt och predikar för alla damer om att dom skall klä på sig och delar ut burkor och sedan genomgår 1 veckas terapi?

Kvinnokroppen är det vackraste som finns och vi män gillar att se den ( om man nu inte gillar samma kön) precis som en kvinna gillar att se en naken man. Vad är det för konstigt med det? Alla är vi nakna och vissa karlar och damer med vackra kroppar är stolta över dessa och gillar att visa upp sig. Skall dom inte det för er morlapredikare.

Jag tycker att det är patetiskt och det står jag för. Att någon skall kliva av MG bara för man sett en annons med en påklädd kvinna är löjligt. Klarar man inte det så skall man nog flytta in i Borneos regnskogar och bo själv i en hydda där man inte blir förolämpad av att se medmänniskor i kläder man trivs i.

Det var min åsikt och jag tänker inte gå ur MG bara för att det finns moraltanter hä likväl som jag inte tycker att man skall gå ur för motsatsen. Vi tycker olika och det är det som skapar intressanta debatter. Tänk om alla gjorde moralpredikningar här?

Cool

OBS: Skall klargöra att detta inlägg inte är riktat till Ringhede utan generellt. Jag vill ha Ringhede kvar är eftersom jag tycker han tillför forumet mycket!

Senast ändrad av sea-ray_230 | 13 mars 2010 | 11:40

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Väl talat!

En tjej som ligger och solar på en solbädd är knappast kvinnoförnedrande. I detta fall fullt påklädd. Vilka stora internationella båtfabrikanter drar inte till med betydligt mer utmanande bilder?!

Hota med att hoppa av. Ja men det är väl bara att hoppa av. Dagisnivå!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öhh,,, tror jag drog det tidigare. Det handlar inte om att nakna människor väcker anstöt. Jag tror faktiskt du förstår det, annars är detta svar verkligen ett slöseri med tid. Det handlar om att objektet i annonsen inte är en båt trots att det är en båt man säljer.

Sen tycker jag väl inte heller att just denna annons på något sätt är värst, men för mig är det företelsen jag vill disskutera/vänder mig emot.

Om det är jag som är moralkarl så lägger jag det -med ett leende- i samlingen av saker jag blivit kallad genom åren :-)

//Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske har jag missat något men vad jag kan se så har inte Ringhede gjort något inlägg i den här tråden. Jag tror att det Ringhede syftade på var inlägget om Aftonbladet och uttrycket MILF.

/Micke W

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nbottning: ... Det handlar om att objektet i annonsen inte är en båt trots att det är en båt man säljer.

Exakt! Håller med fullständigt. Vill jag köpa en båt så vill jag se båten inte någon kvinna som fläker ut sig, eller man för den delen. Visst som en extra bild kan man visa hur skönt man kan ha det på solbädden, men inte som enda huvudbild.

Skulle kunna se det som falsk marknadsföring, för man får ju inte kvinnan som allt fokus ligger på.

Sen kan det ju också vara så att herr Juneborg gillar att visa upp sin fru Cool, då hon är med i nästan alla båtannonser.

För övrigt Scandica of Sweden, anlita en fotograf som kan sitt jobb när det gäller produktfoto. Blir inte klok på era bilder.

Ta t.ex. den här: http://www.blocket.se/stockholm/Scandica_635DC_2010_med_250hk_Suzuki_OBS_pris_25227964.htm?ca=15&w=1
Vad säger den bilden om båten, om man inte orkar se den råtaskiga filmen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Reklam går ju ut på att synas. Har ni lagt märke till hur mycket uppmärksamhet annonserna dragit till sig i den här tråden? Verkar som upplägget fungerar. :-)

Finns inget sådant som dålig PR.

Senast ändrad av Anders_St | 15 mars 2010 | 09:27

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag tycker är konstigast i den annonsen är att tjejen på bilden ligger och solar med duntofflorna på...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tofflor? Ja just det, på mässan såg jag dessutom nån som sålde en praktisk påse med gäst-tofflor att ha i båten. Hon kanske har köpt en sån?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jovisst gäller det att sticka ut i reklamträsket, men inte fördens skull undanhålla viktig information som eventuella kunder vill ha.

Ta t.ex. tjejen som ligger och gottar sig på soldäcket. Hade den varit lite mer urzoomad så hade man sett hela upplägget på båten. Hur sofforna är placerade, pulpeten osv. 
Nu ser man bara en tjej som fläker ut sig. Det vinner man inte kunder på i längden.
Ska jag köpa en båt så sollar jag bort sådana annonser väldigt snabbt. Vill inte annonsören visa båten så är den troligtvis inte mycket att ha, tänker jag i alla fall.

Det är också därför jag skrev i tidigare inlägg, om fler bilder. Vill man ha en utstickande bild som inte beskriver objektet ett dyft, så får man lägga till ett par mer beskrivande, så eventuella kunder får veta vad det är för något. (Inte en pixlig film med vidvinkel, där man knappt kan se formerna på båten.)

Men, men, alla är vi barn i början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...