marterius 0 Postad 10 Mars , 2010 Intressant sätt att marknadsföra en familjebåt två dagar efter internationella kvinnodagens hundraårsjubiléum! http://www.blocket.se/stockholm/Scandica_635_WA_MASSPRIS__ord_rek_ca_220_000__23969831.htm?ca=15&w=3 Tog mig friheten att spara också: http://img17.imageshack.us/img17/1051/batannons.jpg Även om jag definitivt inte är den som brukar ställa mig på den moderna genusdebattens barikader tycker jag att detta med kvinnosyn i båtbranshen är lite intressant som diskussionämne på forumet. Även om denna form av annonsering är rejält föråldrad, tycker ni att de speglar något som finns under ytan? (om den metaforen är tillåten i samband med båtar) Senast ändrad av marterius | 10 mars 2010 | 16:30 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 10 Mars , 2010 Det var ju rent lurendrejeri, kvinnan på bilden var ju inte med i filmen och inga fler bilder på fler bilder-sidan heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 10 Mars , 2010 så länge hon som ligger i båten inte har fött barn och kallas Milf så ska det tydligen vara ok. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Mars , 2010 Det kanske är en sån där optisk illusion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 10 Mars , 2010 Klockrent! undrar hur många som ser båten först? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 10 Mars , 2010 Företeget ligger granne med Gekås i Ullared han kanske inte platsade i kassan så hon fick nöja sig med jobbet som kuttersmycke ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 10 Mars , 2010 Tja. Vissa tar det ytterligare ett steg. Tordes inte ta resten av bilderna. Fotade på Branschdagen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Mars , 2010 Vad är det för båt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 10 Mars , 2010 skit i båten, vem e bruden?? mer båtreklam med kvinnor tack... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
akehudik 0 Postad 10 Mars , 2010 Hon kanske ingår?? Jag fick ett jävla förtöjnings paket med båten. Senast ändrad av akehudik | 10 mars 2010 | 20:41 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stortriss_hej 0 Postad 10 Mars , 2010 Hahaha... Me like Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kustskepparen 0 Postad 10 Mars , 2010 Amerikanarna är roliga, har tex sett åtskilliga hemelektroniksajter på nätet där man lägger in lättklädda modeller för att attrahera köpare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 10 Mars , 2010 Hmm.. ser ut att vara taget i Ungern, skönt att mina forna landsmän håller exploateringen på rätt nivå... skit i den första bruden, ge mig dessa två istället. och är det från Ungern så kan jag nästan garantera att om du köper båten så hänger brudarna med... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 10 Mars , 2010 Det står ju, som sagt var, inte MILF i rubriken så då är det väl okej. Kapten Klänning kan ju dock ha annan åsikt(?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 11 Mars , 2010 Jag förstår faktiskt inte. Visst man ser inte så mycket mer än att det går att ligga i båten, men tjejen är kanonsexig, har kläder på sig, det är inte på något sätt nedvärderande. Snarare tvärtom - här kan din sexiga kvinna ligga och njuta i sommar. Höll på att skriva en rad som skulle få folk att ramla av stolen - håller inne på det. Ser inte problemet med bilden i annonsen - bilden från usa, där man ser rakt upp i skruven, känns ju inte så upphetsande - man ser ju allt.. Alla, förlåt dom flesta tycker om att titta på vackra saker, varesig det är en båt, bil eller en kvinna, eller för den delen en vacker man - utan att lägga sexuella aspekter i detta. Så min tanke - sluta vara smygfeminister - stå för att ni rä män och njut av tillvaron utana tt vara en gris för den sakens skull.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
marterius 0 Postad 11 Mars , 2010 De flesta verkar ha ett ganska distanserat förhållande till frågan, det är väl i och för sig en sund reaktion inom rimliga gränser. Jag kan väl inte heller säga att jag blev särskilt upprörd, däremot förvånad. Min reaktion var väl främst detta var inte någon proffsig marknadsföring av en familjebåt! Men jag lever i den samhällsvetenskapliga akademiska världen och den ser rejält annorlunda ut när det gäller sådant. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jan_af_lisoe 187 Postad 12 Mars , 2010 Några kommentarer: - tycker inte damen i den första annonsen har speciellt mycket mindre kläder på sig än de flesta friidrottare, snarare tvärtom. - den bästa båttid är ju sommaren, så man skall väl inte förvänta sig pälsklädda modeller på bilderna - het sommar, het båt och en het dam är ju de flesta båköparnas dröm Varför skall allting, alltid vara så tråkigt, politiskt korrekt i detta land, där att hålla upp dörren för en dam är på gränsen att betraktas som ett sexuellt trakaseri !!! Låt båtlivet vara glädjens plats, inte den politiska korrekthetens !!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 12 Mars , 2010 Herrejävlar, vilken BÅT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 12 Mars , 2010 Den där extrautrustningen provade jag också en säsong, men man fick aldrig ligga ifred på ankarplatserna... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 12 Mars , 2010 Konstarerar återigen att MG's forum inte tillhör det mer politiskt korrekta i Sverige. :-) :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 12 Mars , 2010 ..Och ändå det mest PK forum jag någonsin stött på. Men tanke på tillgängligheten med internet, så tror jag detta säger mer om dig, än det säger något om mig. OM du nu inte skojar, vilket är fullt möjligt antar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 12 Mars , 2010 Du har inte sett det tidigare MILF-tråden och diskussionerna om klimat pch båt-toaletter? Inte direkt Miljöpartiet resp Feministskt Initiativ som skriver här. Jag skriver ju t ex. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 12 Mars , 2010 diskutionen om lätt klädda damer och mammor som kallas Milf hettar till på forumet märker jag. en del verkar bry sig mer och andra mindre men att hoppa av forumet för att nån lägger upp nått man själv inte gillar tycker jag är löjligt. speciellt när det inte är första gången samma person hoppar av. Jag tycker att om man tycker nått så ska man stå för det och hoppar man av då har ju motståndarna vunnit för då finns det ju ingen att för dom att mot debatera med. Så stå på dig nu och hoppa inte av forumet. Vi eller i allafall Jag och jag tror att flera håller med mig vill att du stannar. du som alla andra bra människor ser till att forumet lever vare sig man gillar lätt klädda kvinnor eller inte. att folk kommer tycka olika kommer vi inte ifrån. Så ta och omvärdera ditt beslut och stanna. Mvh/Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 12 Mars , 2010 Ehhhh Vem skall hoppa av? Styrbjrn? eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 12 Mars , 2010 Tydligen Ringhede. Men jag har inte sett att han själv skrivit det... Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 12 Mars , 2010 Nivån på diskussionen är ju så pass låg att det inte riktigt får en att ens vilja kommentera. Men jag måste ju nästan då jag redan gjort det i MILF-tråden :-) För mig går det bort, satt jag på miljonerna skulle jag handla av någon annan. Inte för att jag tycker synd om tjejen, inte för att hon var ful, utan för att det till syvene och sist är just den med stålarna i näven som kan påverka och jag skulle välja att välja bort handlaren med den annonsen. Varför?, för att jag tror att den typen av marknadsföring är en av många bitar som bidrar till att många unga, företrädelsevis tjejer, mår jävligt dåligt. //Per Engman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 12 Mars , 2010 jo han skriver det i en låst tråd som han kallar nu slipper ni mig här på MG /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 12 Mars , 2010 du som alla andra bra människor ser till att forumet lever vare sig man gillar lätt klädda kvinnor eller inte. att folk kommer tycka olika kommer vi inte ifrån. Var bara tvungen att saxa detta för att visa på varför det ibland blir svårt att debattera på internetforum. Topic borde som jag uppfattar det handla om hur man ser på att sälja en familjebåt i annonser med ung, lättklädd tjej i bild. Snabbt handlar det om huruvida personer tycker om lättklädda (lätt klädda i citatet) kvinnor. //Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 12 Mars , 2010 Varför ska man överhuvudtaget reagera på något man tycker är snett i vår värld? Jag ser en koppling mellan kroppsliga ideal, överdriven sexualisering/objektifiering av människor (främst tjejer) osv med problem vi ser i samhället idag. Problem som anorexi, anabola, dålig självkännsla som leder till ett självbekräftelsebeteende som i sin tur leder till andra dåliga saker... Jag skiter faktiskt i om någon tycker det är jobbigt att jag tycker så, jag skiter i om någon tycker jag är politiskt korrekt och tråkig. //Per Engman som håller upp dörrar åt folk, både män och kvinnor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 Mars , 2010 Hade någon öht reagerat om det suttit en kille i linne och shorts bakom ratten på båten? Troligen inte och DET säger isf mer om könsroller än en bild på en tjej i båten. Lättklädd eller inte. Varför är det självklart att det -om någon alls- ska vara en kille som skeppar båten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser