hawkeye6540 0 Postad 10 Mars , 2010 Hej. Jag har en båt med en konverterad bilmotor i ( för övrgit en volvo B23E motor från -85) När jag bytte olja på denna i somras noterade jag att det inte tycks finnas någon oljekylare monterad. (Endast någon typ av adapter eller liknande verkade sitta bakom oljefiltret som det ev. kan monteras något på ) Men min fråga var helt enkelt........hur viktigt är det med en oljekylare......vad kan hända i värsta fall om man fortsätter köra utan oljekylare. Vad jag förstår har detta gått i flera säsonger innan jag köpte båten. Men motorn startar hur fint som helst och går bra.....ingen missfärgad olja på något vis heller. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 10 Mars , 2010 Hej,om du har en klump innanför oljefiltret som är kopplat till kylningen,då är det lugnt,det ser du om det går två slangar dit.Att köra utan kylning,njaaaaääää,inte bra,du har väl låda över motorn,det blir för varmt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eriq 0 Postad 11 Oktober , 2014 Jag har just postat en liknande fråga. Verkar inte finnas nån oljekylare på min AQ130 (konverterad B20). Två varv har missat det på service! Monterade du en oljekylare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser