Gå till innehåll
tisdag 04 mars 2025
Esteve

Förlängd motorgaranti i USA - Överföringsbar till Sverige?

Rekommendera Poster

Har planer på att köpa en båt i USA. Båten är utrustad med en VP 5,7GXi av årsmodell 2005. Den köptes ny i juni 2006 och har en förlängd motorgaranti som gäller fram till och med 2012-06-01. I US benämns den som Extended mechanical warranty.

Säljaren kan, mot en avgift på 150 USD, föra över denna garanti på mig. Frågan är bara om den garantin då gäller i Sverige och vad den då i så fall gäller för?

Någon på MG som har erfarenhet av detta?

Tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Gissningsvis så står det i det finstilta vad som gäller för att garantin ska gälla. Tänker mig att det kan stå att båten måste framföras i US waters only eller något sådan. Enklast borde vara för dig att ringa upp bolaget och fråga om det är frågan om en world wide-garanti.

Lycka till!

Bergius

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar!

Du låter tvärsäker. Vad baserar du det på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte tex en ny Regal för två årsen o inte ens då hängde garantin med. En del bekanta som köpt nya motorer o tagit hem med samma sak men kolla om det gäller world wide. Finns på vissa produkter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den här förlängda garantin får man erbjudande att köpa till när man ägt båten i ungefär ett år i USA. Det är VP som står för försäkringen och jag tror den heter 2 4.

Har varit i kontakt med både Vp-återförsäljare i Sverige och Vp Sverige centralt, men ingen verkar kunna ge ett klart svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...