strober 1 Postad 8 Mars , 2010 Hallo, inför vårrustningen och allting som skall göras rent tänkte jag införskaffa en ångtvätt. Har inte provat en själv, men de verkar ju väldigt behändiga för att göra rent utan att slita ihjäl sig själv... Men det finns säkert saker som fungerar mindre bra att tvätta med ångtvätt, och kanske saker man absolut bör undvika att använda ångtvätten på - någon som har något exempel? (kanske av egen erfarenhet) Har en icke bottenmålad båt och lite algrester kvar från förra sommaren i sötvatten. Kan ångtvätten vara ett alternativ för att få bort detta? Istället för mer traditionella rengöringsmedel som yp-10 eller va det nu hette... Eller kan det vara skadligt för botten? PS. Undrar även om det fungerar att stryka skjortor med en ångtvätt så som man sett på TV-shop? hehe Ds. Senast ändrad av strober | 08 mars 2010 | 18:01 Senast ändrad av strober | 08 mars 2010 | 18:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 8 Mars , 2010 Hej. Jag köpte en ångtvätt för 10år sedan. Den heter steam Mouseoch jag betalade 250spänn på en outlet som tillhörde Volvos reklamavdelning. Den funkar kanon till att:Göra rent bruksfogar,fälgar,klädselfäckar mm Har även avmaskerat ca25st firmabilar med reklam.D ba å köp... /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bergius 0 Postad 8 Mars , 2010 Hej! Skall enligt uppgift vara effektivt mot algbildning i exempelvis teakdäck. Jag har sett en informationsvideo (som visserligen talade i egen sak) som visade hur smidigt och bra det fungerade. Algrester från förra året tror jag att du borstar bort lättast när de är torra, med en rejäl rotborsta. När du blöter ner dem så blir de mer svårjobbade. Jag undrar om du tänker på Y-10, som är det miljövänliga alternativet? Nä, torrt och med handkraft samt andningsmask...det tror jag funkar bäst. Hej så länge! A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser