sea-ray_230 0 Postad 8 Mars , 2010 Vad tycker ni? Persoligen fick jag mig ett gapskratt när jag tittade på HRs nya DC (eller vad det skulle vara) Tunn plast, mässans fulaste teak och började man syna detaljerna så är det ett under om dom kommer att sälja någon båt alls. Riktigt snikbygge, Årets flopp enl mig, men vad tycker ni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 8 Mars , 2010 Fanns där några nya bra öppna 4,5-5 meters AL båtar med rorkultstyrning? Båtsman har flera på hemsidan, men aldrig någon man kan titta på i verkligheten eller i sjön. Buster och Master styrpulpeter bara. Konstigt med båtköp? Köper man en ny bil får man provköra, medan en ny båt ofta ligger långt från land i ett industriområde. Ska man provköra får man hoppas man hittar någon som har den modellen i sjön som man är intresserad av. Eller måste det bli plastbåt den här gången? Tror det håller sämre för mig än Al. Alternativt åker jag bara och köper 2 m^2 Al plåt och förstärker den gamle så den håller. Jobbigt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 9 Mars , 2010 Är det bara jag som hittat en flopp?? Var alla båtar kanon och jättefina? Tror inte det ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 9 Mars , 2010 Jag tycker de flesta nya båtar verkar väldigt fina. Stod förresten länge och dregglade över Rivan för 5.850 tkr. Men hur f_n ska man ha råd med en sån? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
happysix 44 Postad 9 Mars , 2010 Dessa plast snipor med utombordare innombords!!! i ett hål framför aktern......? Vad är det? Detta tycker jag är årets flopp men de har ju i och för sig varit årets flopp sen de kom.!!!! En snipa ska ha innombordare, små platsbåtar ska ha akterspegel. Så tycker jag!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 9 Mars , 2010 De där har ju funnits länge. Var väl någon Crescentmodell som körde med det konceptet redan på 70-talet? Men jag håller med. Det ser ut som skit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 Mars , 2010 Har varit på mässan både måndag och tisdag. Gick pliktskylldigast en sväng genom A och B-hallarna idag. Det fanns ingen båt som inteserade mig att titta närmare på. Möjligen i den gamla folkbåten och ett par av träbåtarna i C-hallen fanns väl något spår av nostalgi. Tittade på och informerat mig om en del utrustning, det mesta för nästa vinters arbete med min motorseglare. Fick i alla fall köpt mig en ny japansåg - jag har lyckats förstöra min gamla som har några år på nacken. Även en vinkellist i teak inhandlades och ena delen av kultboken Kysten vår. Jag har jagat den förr men inte lyckats få tag på den. Men visst katten luktar det gott av tjära vi repsalgarbanan. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 9 Mars , 2010 Va på mässan i lördags och trodde att sportlov och strålande väder skulle hålla dom flesta borta men ack så fel jag hade ... långt till parkering och folk överallt ... har varit på mässan i alla år hela mitt liv känns det som och mycket är inte bara same but different utan snarare same but same ... i alla fall ... nej jag hittade ingen flopp för det är ju så att sanningen ligger i betraktarens ögon och det beror ju på vad man är ute efter och vad det får kosta. Själv leter jag efter en 32-fotare så jag drägglade som vanligt vid Aquador 32 C och den nya Nimbus 335 ... suck, hur ska jag ha råd med det? Här är det inte bara fråga om en löneförhanding, det är en tuff förhandling hemma vid köksbordet åxå .... för att runda av det hela; när man går på mässan ska man ha ett tydligt mål, något som ska inhandlas eller seriöst tittas på då är det ett väl värt besök ..... Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stretti 0 Postad 10 Mars , 2010 Jag lyckades förstöra en styrpulpetare på Helsingforsmässan för ca 4 år sedan. Det var en svensktillverkad (Polen,Estland,Lettland,ja inte fan vet jag) båt typ HR,Ryds,Örnvik eller något,minns inte riktigt.Väldigt god Koff iaf. Jag drog lite grann i avbärarlisten(gummi) och den lossnade!Jag drog INTE hårt, Självklart försökte jag rädda situationen genom att trycka tillbaks den men den lossnade ännu mer..... Försäljaren blev arg på mig!!!!!!! Undrar hur den listen fixar en normal klumpeduns-tilläggning.Med detta vill jag säga:Kvalite´ n var inte bättre förr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 13 Mars , 2010 Skulle kunnat vara en Uttern.. kände själv på en idag. Den lossnade inte, men det skulle den mycket väl kunnat! Sen var den nog inte bara HR som hade taskigt golv.. tittade ner i samma Uttern-båt och det var det sämsta jag sett hittils.. Utskurna skivor som limmats, utan att fixa till kanterna eller något. Kvalitén kändes urdålig rent ut sagt. Letade efter Made in China märkningen.. men hittade ingen faktiskt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Mars , 2010 Såg att Uttern flyttat produktionen från Skelleftehamn utomlands. Polen kanske? Det stod om det i lokaltidningarna i norrland i augusti 2009. Köp en Sandströmbåt istället om ni vill ha något rejält som görs i Norrland! Brunswick som äger Uttern är bara ute efter att maximera vinsten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tiger51 0 Postad 13 Mars , 2010 En 38 fots snipa .ful som fan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 14 Mars , 2010 Jag är inte den typen som tittar på allt som finns utan bara på det som intresserar mig eller sambon så några floppar såg vi inte. Efter A och B hallen där vi bland annat var inne i flera välkända båtar sa sambon att vi valde rätt förra året vilket kändes skönt att höra. C hallen gick vi länge i men drog åt olika håll då vi hade lite olika intressen. Efter några besök hos en säljare åkte vi iaf därifrån med ett par wake skidor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Boat4Fun 0 Postad 14 Mars , 2010 Svar till trådskaparen: Att dömma av din signatur så är du SeaRay-ägare och då kommer jag att tänka på den stora Sea Rayen man visade på mässan, den med någon slags hardtop på. Fruktansvärt ful tycker jag. Har själv haft SeaRay av lite äldre modell och förvånas ibland över det nya formspråket. Men den här tog priset! Om någon köper den så måste det vara någon utan känsla för design och skönhet. Usch... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 15 Mars , 2010 Tja. Jag håller med dig om att den inte var vacker men att jämföra den med HRs märkliga snikbygge tror jag inte går. Bland de stora så var Sea Rayen ful, tycker även jag med kvalitén finns där. Bland de I HRs storlek så var den absolut värst enl mitt tycke. Både utseende och total avsaknad av kvalité och finisch. Men man tycker olika. Har du en HR? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser