3511 0 Postad 8 Mars , 2010 Fick igår ett mail via Maringuiden från en herre som hade 7 miljoner Euro att plocka ut från ett afrikanskt land. Ett Nigeriabrev som jag vill varna för!!!! skarv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 8 Mars , 2010 Samma här efter att jag besökt undersökningslänken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 Mars , 2010 du skulle tackat ja! inte alla dagar man får in 7 miljoner euro på kontot. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 8 Mars , 2010 Säkert samma som jag fick från maringuiden.se Hello!. Greetings, Please allow me to intimate you with a business transaction that would benefit both of us. I am the director of the project and engineering division of SODECI (Société de distribution deau de Côte dIvoire). I will want you to assist me in the claim and transfer of Seven Million Euros. This amount was realized from over-invoiced contract amount awarded by us in 2007 to expatriate companies. The Contracts Amount was deliberately overestimated to read more than the actual cost of the project thus leaving a surplus of Seven Million Euros. However, as a staff of SODECI I cannot claim this money without a foreign partner who will act as the contract beneficiary and as such, entitled to receive the funds as payment. This is why I am contacting you to allow this money to be transferred into your account and to be my custodian for the money. If you are willing to assist me in this transaction please get back to me at: (oliv2010@msn.com) so I can give you further details about this transaction. I am willing to give you 25% of the total amount after the transfer, the rest will be held and released to me when I get to your country. I look forward to hear from you. Regards, Olivier. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
3511 0 Postad 8 Mars , 2010 Precis det mailet fick jag. Att dom orkar, men som sagt den sista idioten i världen är inte född än. skarv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Teddeh 0 Postad 9 Mars , 2010 Allvarligt, är det verkligen någon som går på detta fortfarande? Det har ju pågått i över 20 år nu, först i brevform och efter det i e-post. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 9 Mars , 2010 Allow me to intimate you Det låter otäckt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lil-Bossan 0 Postad 9 Mars , 2010 Suck, så trött man blir. Hoppas att ingen har nappat på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stretti 0 Postad 9 Mars , 2010 Smålandsbrev: Köp en eka av mig.Betala 50 000:-Jag sätter in 100 000:- på ditt konto. Efter 2 veckor sätter du in 500 000:- på mitt konto som ersättning för merkostnader. Efter insättning betalar jag 450 000:- kontant till dig mot kvitto. Ekan kan vi skita i,den är oviktig i sammanhanget. Nu har det uppstått en delikat situation som kan sysselsätta advokater i åratal. Vem har köpt vad?Vad är likviden?Vem är ägare?Vem betalar advokaterna? Jo,jag vet,bara bludder men fan trot! PS:Köp aldrig en båt av mig;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 10 Mars , 2010 Hahahaha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser