blange 0 Postad 7 Mars , 2010 Hallå, Är det någon som kan hjälpa mig med info om den båten? Han jag ska köpa den av vet inte så mycket om den, han har inte haft den i sjön. Det sitter en buick-sexa bensinare i den. Finns det bra tillgång/hyfsade priser på delar till motorn? Ungefär hur mycket kan en sådan dra per nm? Jag vet att den ska gå ca 20-22 knop max. Övrigt? Tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 8 Mars , 2010 Om båten kan jag säga att det är en mycket trevlig båt att äga och köra... Går bra i sjön, inga problem att köra i lite grövre sjö heller, för den delen. Gräver dock i farter under 15 knop, och då suger den soppa... jag tycker den går som bäst i 15-17 knop, och då drar min c:a 1,2 - 1,3/Nm... Men jag har en VPAQ 151a på 149 Hk... Jag å Tant Frugan ägnar en hel del övernattningar i den, och det går alldeles utmärkt... lätt att lägga till med, lätt att manövrera, men det har mycket med motorn och drevet att göra... Om motorn vet jag absolut ingenting, så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig... Hoppas det blev till någon hjälp för dig i ditt beslut... Går gärna in i min sjöbod och kolla vad jag skrivit för omdömen där... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bergius 0 Postad 8 Mars , 2010 Hej! Om du vill ha ett objekt att jämföra med så vet jag en person som säljer sin Ancas i Stockholm. Hör av dig om du vill ha kontakten. Ha det så bra! A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lunde 0 Postad 9 Mars , 2010 Jag håller med föregående att det är en mycket trevlig båt. Jag sålde min i höstas efter 5 säsonger och jag är i huvudsak positiv. En negativ sak är att den höga överbyggnaden i kombination med relativt platt botten gör den känslig i sidvind vid låg fart. Jag hade en AQ 130 (B20) och den drog ca 1,5 l/nm. Enligt mig är det för klen motor, så Buick 6:a kanske funkar bättre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser