Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Ok inget om båtar men verkligen aktuellt Vissa tycker sedan tidigare att Aftonbladet går över gränsen men detta är väll droppen ”Schlager-MILF:arna” firar med champagne MILF är ett begrepp som knappast hör hemma i en värld där kvinnans rättigheter sätts lika med männens utan är snarare ett förnedrande begrepp http://sv.wikipedia.org/wiki/MILF klipp från beskrivningen MILF har sedan länge varit en vedertagen term inom Internetporren AB tog snabbt bort rubriken men säkert några tidigt vakna han läsa den. Här är en bild och i nästa inlägg den ändrade rubriken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Och snabbt ändrad till denna rubrik Förnedring av kvinnor eller någon annan tillhör inte ett modernt samhälle. mvh Roland Senast ändrad av Ringhede | 07 mars 2010 | 06:32 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 Sen kanske just Pernilla inte kan skylla på någon direkt, hon har ju själv kallat sig Milf i Aftonbladet.. :-P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Om Pernilla inte fattar vad MILF är så är det upp till henne men knappast något som hör hemma i en modern tiding som verkar för jämstäldhet i samhället. Har skickat mail till chefredaktör Jan Helin på Aftonbladet. Han är dock på sportlov och är åter på måndag. Nej, jag är ingen utpräglad kvinnorättsaktivist men anser att sådant här knappast bidrager i rätt riktning. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 Jag tror Pernilla vet EXAKT vad det betyder. Jessica också för den delen.. Pernilla: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2010/article6678224.ab Jessica: http://blogg.aftonbladet.se/schlagerblogg/2010/03/jessica-jag-ar-ju-ocksa-en-milf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 Jag tror Pernilla vet EXAKT vad det betyder. Jessica också för den delen.. Pernilla: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen2010/article6678224.ab Jessica: http://blogg.aftonbladet.se/schlagerblogg/2010/03/jessica-jag-ar-ju-ocksa-en-milf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Jag tror större delen av Aftonbladets läsare också vet vad det betyder, men ska man skriva så? mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 Jag tror att det är ett begrepp som inte tas sådär bokstavligt i dagens läge.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 7 Mars , 2010 Intressant! Men hur vet du allt detta? Själv hade jag ingen aning om vad Milf betydde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 http://sv.wikipedia.org/wiki/Milf :-) vågade inte googla på detta på mässan :-P Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Tillhör allmänbildningen. Många vet om det från filmen American Pie Annars så vet många vad luder, hora, fnask mm är utan att ha besökt någon sådan. Det senare är även vanligt förekomande ord våra ungdommar användes i skolan för att mobba andra. Eller när barn leker melodifestivalen och slåss om vem som ska få vara MILF. Inte så kul. OBS är ingen moralkärring men visa gränser behövs. mch Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 7 Mars , 2010 Måste bara lämna mina 2cent också. Såklart ska inte seriösa tidningar skriva så men vad gör det när skvaller blaskor som aftonbladet, hänt i veckan och NU gör det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 7 Mars , 2010 Alltså, många uttryck som är upprörande på orginalspråket är mer allmänt använda och nedtonade när det används på svenska. Det engelska bitch bör man kanske inte använda ens på skämt, men är nästan ett positivt ord för yngre kvinnor i det här landet. Om Pernilla kallar sig själv MILF på sin security badge så är det knappast så farligt eller? Det viktigaste är vad var och en känner inom sig om sitt eget värde. Där verkar Pernilla inte ha några problem. Jag har för mig att jag uppskattande kallat min kvinnliga chef för MILF vid något tillfälle. Vilket upptogs positivt, åtminstone i det sammanhanget just då. :-) Senast ändrad av Anders_St | 07 mars 2010 | 18:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 7 Mars , 2010 svenska verisionen av MIlF är KDM. knl duglig mamma. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 7 Mars , 2010 hehe va e problemet ? dom är ju MILF ar, Iaf i mina ögon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 7 Mars , 2010 Behövs inga kommentarer till de senaste inläggen. Finns även män som tycker det är helt rätt att nypa kvinnor i rumpan osv. Imorgon är internationell kvinnodagen och då kanske ni ska berätta för kvinnor i er omgivning vad era värderingar är och hur ni ser på ett jämligt samhälle. Var bara försiktiga om ni gör det på jobbet eller på stan för det kan klassas som sexuella trakaserier. bifogar en länk till de som vill veta mer http://sv.wikipedia.org/wiki/Internationella_kvinnodagen // Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 7 Mars , 2010 Inte visste jag att Kapten Klänning fanns här på MG..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 7 Mars , 2010 Jag håller med Ringhede! Men i min värld så kan uttrycket Milf vara gångbart ett par grabbar emellan om man tex. ser något trevligt. Känns som om uttrycket hade en peak för ett gäng år sedan. Men inget som en tidning skall/bör använda. Sen kan man undra om diskussionen passar på ett båtforum? Senast ändrad av All_to_slow | 07 mars 2010 | 22:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 8 Mars , 2010 Personangrepp får du håll på med i eget hus. Nu vet vi alla vad du står för. Är ingen kvinnosakskämpe men anser att jämlikhet byggs genom ömsesidigt arbete, knappast av gubbar med föråldrat beteende. Finns säkert de här som fortfarande tycker det är fel att kvinnor fick rösträtt eller får åka Vasaloppet mm. Är tillräckligt mycket karl för att våga stå för mina åsikter och bidraga till ett mer jämlikt samhälle. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 Mars , 2010 du ha rätt i att det inte borde stå i en tidning men i min värld så kan man gått andvända ett sådant uttryck på skämt ett gäng grabbar imellan om man ser en snygg tjej. inget mer förnedrande med det en andra saker som tjejerna snackar med varandra om oss killar. Det har blivit lite överdrivet med vad man får säga och inte tycker jag. Finns gott om tjejer som tycker att det är helt ok att andvända detta uttryck skämtaktigt. har flera uttryck liknande detta i min databank men dom tar jag inte här för då kanske nån blir stött. /Daniiel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 8 Mars , 2010 Jag håller med Ringhede! Det är rent bedrövligt att en s k seriös kvällstidning tänker så lågt... I mina öron är MILF exakt kikadant förnedrande uttryck som luder, hora, bitch etc etc... Jag skulle inte vilja tro att ni som tycker att detta inte är något att yppa, att era döttrar blir kallade luder, bitch mm... lika lite som jag inte tror att ni vill att era morsor eller fruar blir kallade MILF... Och ni som inte vet vad det betyder: Mother I Like to F**k... Kul att få det kastat efter sig, va... Lika kul som just luder, horaa bitch... eller annat förnedrande uttryck... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 8 Mars , 2010 Konstigt att detta berör så. Jag ser det från den skämtsamma sidan jag sitter nu med tre kvinnor som skrattar åt att ni bryr er så. dom har humor och förstår att detta är lite på skoj. att vara en Milf är inget dåligt. Det är det samma som att vara attraktiv fast man är mamma och har fött flera barn. dom flästa tar det som en komplimang. Det är vad dom säger i allafall. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 8 Mars , 2010 Nu börjar vintern kännas lång........ Problemet är nog att trådstartaren själv inte insett den stora spridningen av detta ord, och hur avdramatiserat det är, både av kvinnorna själva och media. Så blir det när man tappar kontakten med de yngre generationerna, och hänvisas till att ta in information från wikipedia istället för fikarummet. Inga konstigheter.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 8 Mars , 2010 Lite kul är det allt när rödstrumpegenerationen sätter morgonkaffet i wrongstrupen p.g.a. en rubriksättning i aftonhoran. Dessvärre har dessa 40- och 50-talister missat att det numera är helt okej för kvinnor att känna sig attraktiva och eftertraktade. Att kalla en svart man för neger är helt okej, för så hette det när dom var barn, men när en kvinna kallas för MILF då blir det uppståndelse. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 8 Mars , 2010 Otrolig angrepp man får då man försöker försvara kvinnors rättvisa. Jösses vad lågt. Dags att vissa av er inser att ni har långt kvar till att komma i närheten av ett jämlikt samhälle, om ni nu vågar det. Men är man aktiv på internet och har tonåringar så bör man inse både möjligheter som faror. Har en del tråkig erfarenhet av elände felaktigt hanterande av internet mellan tonåringar. För den okunnige heter de Bilddagboken, Facebook och tidigare LunarStorm. Jo i fikarummet på många mansdominerade arbetsplatser är oftast jargongen hård och kvinnor kallas för både horor och kåta luder. Oftast killar emellan som försöker imponera på varandra och språket är uppblandat med diverse svordomar. Häftigt ? Nä och knappast moget. Åtminstone Aftonbladet insåg det felaktiga och ändrade sin rubrik. Dessvärre har dessa 40- och 50-talister missat att det numera är helt okej för kvinnor att känna sig attraktiva och eftertraktade. Nä kanppast men skulle inte komma på att använda förnedrande ord som MILF. /Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 8 Mars , 2010 bara tvungen att vara med..... Kollade med mina kvinnliga kollegor på jobbet om ordet MILF,ingen av dom tyckte att det var ett negativt ord,utan att dom kunde tycka att det vr kul att höra det,som om att dom fortfarande är attraktiva. Det är 9 kvinnor som är 40 på företaget...... Nu lägger jag absolut INGEN värdering i ordet dels för att jag faktiskt inte använder ordet. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 8 Mars , 2010 Jag misstänker att Roland inte ventilerat sitt problem med någon från det täcka könet i lämplig ålder och livssituation för att passa in i generaliseringen MILF Och skulle han, skulle han förmodligen inte få stora jämställdhetspriset tack vare sina insatser i frågan om att försvara kvinnors rättigheter. Och när jag säger fikarum, utgå inte automatiskt att det handlar om grovarbetare, jag är tjänsteman och min äldre sekreterare 40 med tre döttrar blir iaf vagt generad och vädrar uppskattning vid nämnda tilltal. Så igen Ringhede, ut i verkligheten! Att leta fel på Aftonbladet kan man göra dygnet runt utan att bli klar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 8 Mars , 2010 Ser ärligt talat inget förnedrande i att kalla nån för MILF, lika lite som jag tycker det är förnedrande att kalla en kille för hunk. Orden i sig skriker väl inte förnedring/nedvärdering? Tror ärligt talat inte att det stora flertalet kvinnor som faller under nämnda kategori störs nämnvärt av det. Det verkar däremot som om vissa män har problem med det. De tjejer jag umgås med är inte överdrivet glada i att kallas för attraktiva äldre kvinnor. Varje ord är olika laddade för olika personer. Jo, jag är FÖR jämlikhet på alla plan. Förstår dock inte alltid jämlikhetsivrarnas enorma hetsjakt på allt som inte faller inom deras egna referensverk för vad som är acceptabelt eller inte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mariatherese 0 Postad 8 Mars , 2010 Tror absolut det handlar om vilka kretsar man rör sig i normalt sett. Jag har inga väninnor som jag tror skulle uppskatta att bli tilltalade på det viset. De flesta män i min omgivning har mer raffinerade sätt att visa sin uppskattning på. Förvisso kan även en tjänsteman vara en tölp... bevisligen (att testa ordet på någon i beroendeställning... jösses). Skönt att se att åtminstonde någon tycker att anständighet har vissa gränser. Allt skall vara så okej och tillåtet i vårt samhälle att många människor inte alls förstår var gränsen för normalt uppträdande går. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chronic 0 Postad 8 Mars , 2010 Jag tror minsann vi har vårens kanske första par!! Ps, maringuiden har adressen, Ds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser