kenta_b 0 Postad 6 Mars , 2010 Hej! Jag har diverse installationer framför mig som tex värmare, toasystem mm. Är det klokt att använda tryckimpregnerat virke i stuvfack och kölsvin för diverse infästningar, eller borde man behandla det först och i så fall med vad? /Kenta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 6 Mars , 2010 tryckt virke är inte att rekomendera innomhus då det avger mindre hällsosamma ångor, men annars lär det ju hålla. Jag har använt marinplywood och aluminium. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 7 Mars , 2010 Den så kallade arseniken släpper ur trät. Gör som skrivaren ovan,använd playwood eller liknande.Är det så att du vill göra det vatten tätt så lägg glasfiber över trät.Alltså plasta in det. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 Det är rätt.. Brukligt så använder man inte tryckt virke inomhus vid byggnationer. dock har jag själv använt lite tryckt lite här och där i min båt :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kenta_b 0 Postad 7 Mars , 2010 Plastad formplywood måste vara perfekt, så får det bli Tack! /Kenta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 7 Mars , 2010 ska du ändå plasta den så känns formplyfa lite överkurs.. hade nog tagit en vanlig byggplyfa :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser