5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Börjar titta på en trailer till min Bella 620. Det lutat år en TK trailer, den har luftfyllda rullar, belysning mm.mm Är det en bra trailer? Vad skall man tänka på? Tips på andra bra trailar? Bromsad eller obromsad spelar inte så stor roll. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 6 Mars , 2010 spelar det ingen roll om det är en 30 el 80 kärra? eller finns det obromsade 80-kärror i den storleksklassen? mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 nja.....det är bara en Km mellan huset å hamnen,så om det är 30 eller 80 kärra spelar ingen roll. Men klart det är ju alltid en prisfråga.... /JOnas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tedlarsson 0 Postad 6 Mars , 2010 Ja det var det jag tänkte på en ombromsad upptagningskärra borde vara ett antal tusen billigare. Själv har jag en Fogelsta och en Variant, Tycker båda är bra, men Varianten är lite kraftigare och så är det Rostfria skärmar istället för plast. TK har jag inte använt tyvärr. MVH Senast ändrad av tedlarsson | 06 mars 2010 | 16:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickelMadDoe 0 Postad 6 Mars , 2010 Det enda som är lite synd är faktiskt att det sitter luftfyllda rullar på dem.Brukar antingen vara för mycket luft och då exploderar de...har man istället för lite luft i rullarna är risken stor att de kränger av....Hade tidigare en Tiki båttriler med just dessa problem nu kör jag Fogelsta och har inte haft några problem.......hittills iallafall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 ja tackar för inputen.....tänktärt helklart! /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CaptainHowdy 1 Postad 7 Mars , 2010 Hej Jag har luftfyllda på min trailer nu, hade solida på förra. Tycker det är skönare med lufthjul. Blir lite fjädring med. Har bara haft problem med torrt gummi, men den är typ 100 år gammal med. Jag skulle lätt välja luftfyllda igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 8 Mars , 2010 jag tänkte lite lika dant...att dt blir lite som fjädring för båten. känns skonsammare på nått sätt, det lutar forfarande åt en TK-trailer. /jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niffe 0 Postad 18 Mars , 2010 Lustigt... Jag har luftfyllda hjul på min trailer till en Flipper 630 och suktar efter de i hårdplast. På det sättet ligger båten stadigare och gungar inte runt när man kör. Det är också trögare att veva upp den med lufthjul Tycke & smak är tydligen som baken.... Cheers Niffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 18 Mars , 2010 Luftfyllda stödhjul är antikt och historia. Trodde inte det fanns någon tillverkare kvar som fortsatt snika med att sätta på dessa med ständig punka som följd. Titta på tex Båt och Trailers homogena hjul. Mjuka som luftfyllda och punkteringsfria. Sätt gärna ett sådant på skottkärran oxå så håller det i all evighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 18 Mars , 2010 Jag har solida hjul och tycker att det är kanon att surra fast båten så att båt/trailer blir ett solitt stycke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 19 Mars , 2010 Hmm det blir svårt att välja... Jag får väl ha luftfyllda på ena sidan och solida plast hjul på andra sidan. nä men som någon skrev att man skulle ha punkteringsfria hjul,antingen helt i gummi kanske?eller fylla dom med sånt där täck lagningsmassa(luft på burk). /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser