Rolle85 69 Postad 6 Mars , 2010 Hej, Jag har ett gasräglage i stål eller vad det är som börjat erja eller vad det heter. Jag undrar om det finns någon jag kan göra för att få bort detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tias 0 Postad 6 Mars , 2010 Reglaget borde sitta fast med några skruvar:) (var bara tvungen) Går reglaget trögt eller är det bara att det ser fult ut? Går det trögt skulle jag nog försöka smörja upp det med nån lämplig tunn olja...kolla samtidigt så det inte är reglagekablarna som trögar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 6 Mars , 2010 nej alltså reglaget funkar perfekt, det jag menar är att det är stålet utanpå gasen som ser ful ut när det erjar på den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 7 Mars , 2010 menar du höljet som är av aluminium? isf hade jag slipat ner och målat om med någon kvalitetsfärg. måste då vara rent, dammfritt och avfettat innan, typ med tinner eller aceton. sen byt skruv(rostfria) och fetta in ordentligt. om du inte får loss det får du väcka skruven försiktigt så kommer dom till slut. det kan ju ha ärgat inuti också så en koll på det inre varje år är nog inte fel beroende på om reglaget är utsatt av väder och salt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 7 Mars , 2010 Jag funderar på om man kan byta hela aluminiumhöljet isåfall? Nån som vet var i Göteborgstrakterna man kan köpa reservdelar till Ryds båtar tro? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser