Hybbis 0 Postad 6 Mars , 2010 Jag kan inte hitta fettnipplar på skölden som smörjer hingepin bultarna samt nippel till styrleden. finns dessa inte på bravosköldar eller ska man ta isär och fetta in delarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 6 Mars , 2010 Finns inga nipplar till Hingepin bultarna man kan plocka isär och smörja använd rätt verktyg bara. De enda nipplarna som jag hittat är till stödlagret på styrbords utsida samt att det finns en nippel där axeln går in i motorn för att smörja splinesen. Vad gäller styrlederna så tror jag du menar övre och nedre lagringen till gimbalringen där det heller inte finns några, för att plocka loss dessa får man ta ur motorn eller borra hål i skölden se länk http://www.mercstuff.com/gimbalringinst.htm MVH Henke Senast ändrad av Henke70 | 06 mars 2010 | 11:20 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 6 Mars , 2010 Tyvärr en av dom ytterst få felen på Bravo dreven, DOM GLÖMDE SMÖRJNIPPLAR:) Faktum är att Bravo dreven inte går att smörja upp på ett vettigt sett i styrleden, detta kombinerad med en undermålig standard packning, är som att be om problem(läs, vattenläcka=rost). 3-400 timmar på ett bravo drev så är det dags att byta packning i styrleden. Ett tips är att i samband med bytet borra upp hål för smörjnippel, ganska så lett när du har tagit isär grejorna. Dom nya uppgraderade packningarna gör också underverk. hingpin har jag för mig har teflonbelagda glidlager och har inget behov av smörjning Edit: stav-ning Senast ändrad av BerraS | 06 mars 2010 | 13:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser