book-ohlsson 0 Postad 4 Mars , 2010 Hej alla medlemmar på maringuiden. Jag har tänkt byta upp mej lite från min nuvarande ryds 500 ht. Pappa och jag är väldigt sugna på en flipper 700 eller 620. Är det någon som har andra alternativ på liknande båtar så är jag ytterst tacksam för era svar? Det är båtar i 6-7metersklassen som är det siktiat in oss på, gärna en hardtop båt eller i alla fall en båt med övernattningsmöjligheter för 3 personer. Toalett som på 700:an är inte alls något måste, däremot är köks, förvarings- och soffdelen i aktern lite högre värdesatta. På tal om värde...ekonomin tillåter inte allt för dyra båtar. Låt oss sätta en gräns vid strax över 200 000 kr. Har även tittat lite på en finmar captain, är det någon som har erfarenhet av denna? Är enormt tacksam för alla svar och rekommendationer, så dela gärna med dej av dina erfarenheter! //Fabian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 4 Mars , 2010 Men hallå ! Jag säger bara Coronet 24 family. Köpte en sån ifjol, gammal ja, men tidlös, snygg, och mycket trevlig inuti med mycket trä. Ett öppet akterdäck som möbleras efter behov, eller inte alls. Original hade de som regel 2 st bensinare, men det går finna ex där motorerna ersatts av en och nyare. Prislappen runt 200 och du bara njuter. Jag är sjukt nöjd med min. Vi är 2 vuxna och 2 barn och sover hur bra som helst några nätter i taget. mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
book-ohlsson 0 Postad 5 Mars , 2010 Tack för tipset!! Detta är inget jag tidigare har tittat på vad jag kan minnas. Är lite motståndare till att den är stängd mellan cabin och akterdäck. Men jag ska forska lite om denna modellen så får vi se vad jag kommer fram till! /Fabian Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 5 Mars , 2010 Stängd eller inte är ju ditt val..man öppnar ju eller stänger dörren till kapellet.. Jag har bilder, och finner mer lösningar och boende än på Flipper 700. Maila mig. //Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser