Gå till innehåll
onsdag 05 mars 2025
Bayliner1954

Var ska Scampin bo?

Rekommendera Poster

Halloj!

Håller på och jagar efter båtplats men blir snart galen, hittar ingenting. Har kollat runt längs Blekingekusten och det är kö, kö, kö eller lång kö. Kan ju inte ställa mig i alla köer då det kostar en slant och antagligen dröjer flera år innan det blir något ledigt.

Funderar på hur det brukar bli när säsongen sätter igång, lossnar det många platser då? Eller när bestämmer sig folk? Någon som har något supertips för Blekinge alt. Oskarshamn?

/Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat med Blankaholm mellan Oskarshamn och Västervik? Båtplatserna hanteras av Västerviks Gästhamn. Tror de går under namnet Waterfront nuförtiden. På köpet kommer du direkt ut i en härlig skärgård!

// Ulf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för tipset, ska ringa och kolla.

Hur brukar det vara på vårkanten, lossnar andrahandsplatser efterhand eller är det nu det gäller att vara framme?

/Henrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa i Ronneby också. Som jag förstår det så har Ronneby segelsällskap sälppt en del nya platser - vilket kan leda till att det blir platser över i Ekenäs - den kommunala småbåtshamnen.

SJälv fick jag båtplats ui Ronneby efter några månaders köande för några år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...