akehudik 0 Postad 4 Mars , 2010 Vilken motor storlek gäller det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 4 Mars , 2010 Suzuki Utan tvekan om du vill ha bekymmers fritt båtliv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 4 Mars , 2010 tveklöst Suzuki...har haft bägge, visserligen i olika storlekar, men Suzukin skulle jag absolut välja före. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
batrookie 0 Postad 5 Mars , 2010 Det måste väl ändå bero lite på årsmodell också. Innan 2006 var ju Mercury 4-t en ren Yamaha konstruktion (frånsett riggen). Jag håller nog personligen Yamaha snäppet högre än Suzuki. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 5 Mars , 2010 Tja....dagen merc motorer skall ju göras i Kina,Suzuki i Japan.....Jag skulle gissa att det är så rätt same same nu för tiden.Men det är bara vad jag tror av det jag har hört av branch folk,jag har INGA fakta. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_mike 0 Postad 5 Mars , 2010 Denna tråd blev skum, bara en rubrik,,,, Men tror som sagt att jag ska satsa på en Suzuki eller Yamaha. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 5 Mars , 2010 Jag säger som tidigare, Kina är inga problem om man ställer rätt krav, vilket merc. gör. Sen om man är helt beroende av landet så görs merc upp till 60hp i kina vissa mindre i japan och de större i us. Men i mitt tycke så är landet sekundärt det är tillverkaren/kravsättaren som avgör om produkterna är användbaa/tillförlitliga. Go black! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickelMadDoe 0 Postad 5 Mars , 2010 Kan inte göra annat än att hålla med vill du slippa problem så .... Självklart Suzuki oavsett hk antal!! eller varför inte Yamaha eller en Honda??.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bregott_22 0 Postad 6 Mars , 2010 Suursukki är från Kina och Märkeri byggs också där. En motor byggs i östra chuing provinsen och en i sydöstra. Har fått för mig att fabriken 11 mil från den östra har lite mer kvalitet. Sonys och Panasonic´ s TV byggs i samma fabrik, där blir det lite svårare att välja. Vet inte riktigt hur skiftena jobbar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 6 Mars , 2010 japp håller med helt. tycker bara att honda halkat efter lite dom senare åren i prestanda jämfört med dom andra två. men dom släpper ju nåra nya modeller nu som ska vara bättre fast det gör ju o andra sidan suzuki och yamaha med så jag tror hondan blir ett steg efter i allafall. annars är ju kvaliteen på alla tre outstanding. ingen amerikansk kinabyggd motor kan slå detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 6 Mars , 2010 Och denna fakta grundar du på ???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Sony å panasonic görs inte i samma fabrik. Sen så gör ju sony sina egna skärmar vilket inte panasonic gör utan dom använder sig av asus skärma i sina produkter.... Vad som gäller motorerna vet jag inte. JOnas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Sen så är det väl så att snart ALLT tilverkas i Kina,å det behöver ju inte vara dåligt i sig utan det handlar ju om at dom stora företagen har bra kvalitetskontroller i fabrikerna. Så so tex. ASSA äger fyra fabriker i KINA där istort seätt all tillverkning sker, sen så jobbar det ett hundra tal svenskar där nere för att säkerställa kvaliteten. Det som kan vara illa är isåfall pirat tillverkningen,hur man ser skillnad på sånt blir problem. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bregott_22 0 Postad 6 Mars , 2010 Memike och 5756 ni tror väl inte mitt inlägg bygger på fakta och att jag beskriver verkligheten. Senast ändrad av Bregott_22 | 06 mars 2010 | 10:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 6 Mars , 2010 Ja deras Lås ASSA 2000 visar verkligen vilken kvalitétskontroll de utför haha. Och om du inte vet vad jag snackar om kolla på det PLUS avsnittet som handlar om det. Det kan öppnas med ett vanligt körkort/kreditkort. Nej för att återgå till trådens ämne så är nog någon utav de tre japs märkerna att föredra vad jag har läst. Suzuki ska ju även vara den som är snålast utav de tre japsarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Nu vart det ju inte kvalitets problem på evo låset utan ett produktions fel å det är väl inte samma sak?att man kan komma åt returfjädern så enkelt har ju inte med kvaliteten att göra utan en miss i konstruktionen.....utvecklarna och konstruktörerna sitter i sverige (sktockholm och Eskilstuna). ON TOPIC IGEN Det jag menade var att var grejerna tillverkas spelar nog inte så stor roll utan HUR dom tillverkas,själva produktions linan kommer antagligen från det land som dom tillverkade prylen från första börjn,sen så råmaterialet köps ju in från hela världen oavsett var dom tillverkar sakerna. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Men iallafall.... Jag har ingen efarenhet av vare sig merc eller Suzuki, Jag kommer snart få hem min nya båt med en 140Hk Suzuki på. Min bror har beställt en 135 Hk Verado,Så efter sommaren så får vi se vad vi tycker om resp. motor. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 6 Mars , 2010 Jag vill nog säga att det är både ett konstruktionsfel samt kvalitéts fel. Allt som går ut ur tillverkning måste ju kavlitéts säkras. Och ett lås borde väl i sig monteras och testas innan det lämnar platsen??? Tror det blir Sukka för mig i sommar iallfall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
5756 1 Postad 6 Mars , 2010 Kör på en Zucki,jag har bara hört gott om dom. Hoppas att jag blir nöjd med min åxå. /Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickelMadDoe 0 Postad 6 Mars , 2010 Senaste 60hk motor testet i tidningen Båtnytt där även Suzukis nya 60 hästare var med blev iallafall Hondan utnämd till testvinnare där den tex.var snabbare än E-tecen..Men som sagt kvalitén på samtliga av Jappsarna är outstanding Senast ändrad av MickelMadDoe | 06 mars 2010 | 20:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser