memike 0 Postad 4 Mars , 2010 Hej. Efter mycket velande så har jag bestämmt mig för att köpa en styrpulpetbåt. Har fastnat för en Ryds 478 Gt 07:a med en Suzuki four stroke 50hk motor på. Skulle på med ett Lowrance HDS 5 Gps/plotter samt dynsats för 119 000:- Motorn är nyservad och det är få gångtimmar på det hela, mycket fint skick likaså. Då till min fråga. vad ska man kolla efter på ett sådant ekipage? Är det ett rimligt PRIS är väl också en viktig fråga. Eller ska man ha lite is i magen och vänta till det börjas byta in en del båtar nu till våren? Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
memike 0 Postad 4 Mars , 2010 Ingen som har koll på prisbilden, är ny på detta men det känns hyfsat iofs såg man ju en del till kanon priser i höstat men nu börjar det ju närma sig säsong... /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 4 Mars , 2010 Jag skulle rekommendera dig att lyfta blicken mot storebror Ryds 510 GTI , som i grunden är likadan men större åt alla håll. Framförallt bredden på 2.20 skapar en helt annan stabilitet i båten. Jag hade en sådan ny 2004 medan kompisen samtidigt hade 478GT, och vi var klart övernens om skillanden , framförallt i lite sjö. På begmarknaden finns stundvis ett stort utbud så prisskillnaden behöver inte bli orimligt stor, men klart mer båt. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_mike 0 Postad 5 Mars , 2010 Har kollat på en 510 med men tror det räcker med en 478 för mina behov, visst är det nice med lite större men den blir ju även tyngre och törstigare. Har letat hela dagen efter lite bilder på själva inredningen på en 478 gt för att se om det finns ordentligt med stuv fack osv men hittar inget. Kan även säga att jag hittat en HR 440 med en Mercury 50 hk på för ett bra pris , vad skiljer dessa båtar sig åt? Vilken är att föredra ??? /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser