Kapten_b 0 Postad 3 Mars , 2010 Inför den stundande våren, som vi alla välkomnar extra mycket i år, tänkte jag utrusta min nyköpta (begagnade) Örnvik 510 Cruiser med en ekolod. Har surfat runt lite och fastnade för Lowrance X125 och Mark X5. De verkar vara 2 rejäla ekolod med bra skärm och pris. Nu står valet mellan dessa 2 ekolod. Är det någon som äger/har ägt någon av dessa 2, är jag tacksam om han/hon kunde ge mig lite tips på vilken jag ska välja. Obs! Den ska användas i Öresund. Tacksam för alla svar! //Benjamin Senast ändrad av Kapten_b | 03 mars 2010 | 14:40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 3 Mars , 2010 Utvecklingen går framåt fort med elektronik. Jag har ett billigt Hummingbird Piranha ca 1100:- . Det är alldeles utmärkt jämfört med de gamla blinkloden jag hade förr. Piranhan har både automatisk inställning samt manuell om du önska ratta själv samt temperaturmätare och även larm för för låg spänning. Egentligen mer finesser än jag behöver. Köp inte onödigt dyrt! Jag kör alltid autorange för det är bekvämast och der bra bild och känslighet. Strömmingsstim syns bra på skämen. Hade en Eagle Cuda innan och den var bra den med, men fick vatten i sig och pajade. Men ovarsamt hanterade pga i och urlastning ur båten var tur. I mitt fall har flera pajat pga ovarsam behandling. Bra då att de är billiga för då svider det inte att byta och få ett nyare. Bara kul ! I Öresund har du väl inte djupare än 100m och de klarar de enklare ekoloden jag haft med råge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 1 April , 2010 Köp ett lowrance, lätt de bästa loden på marknaden!!!1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser