Gå till innehåll
måndag 23 december 2024
Albin-Anna

Min lilla Skilsö och jaaaag...konsten att sälja båt?

Rekommendera Poster

Vi skall sälja den älskade båten eftersom mässan tydligen lurpassade på oss, har annons på Blocket och har även lagt in en här och gjort en blogg med bildförklaringar.

Ni brukar ju vara bra på tips och åsikter, var bloggen en bra idé?

http://skilso.blogspot.com/

Och vi har en hel del spekulanter i dessa mässtider, men vill ju - precis som alla andra - få sålt snarast. Är vi verkligen så jäkla begränsade till Blocket eller finns det fler ställen?

Hur har ni gjort, berätta?

Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Blocket är utan tvekan störst,där letar folk först

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, rent spontant skulle jag ta bort bilden med ciggpaketet som finns i bloggen, - finns så mycket fördomsfulla människor som tro att hela båten är inrökt på fel grunder.

Mvh // Rökaren

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt rätt att ha en blogg när man ska sälja. Ni skulle ha haft med bloggadressen i annonsen.

Gillar layouten på båten.
Vad har ni för topp/march fart med båten?
Vad är snittförbrukningen på den?

MVH

Göran Nilsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle använt gratisforum och frågat hur man bör göra för att sälja båten lättast, kombinerat med info om båten i fråga....INTE!

Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hm, ja det kan ju vara en kamouflerad annons, men det var inte poängen - poängen var att jag faktiskt ville ha feedback på om det var en bra idé ;o)

Och det där med ciggpaketet är bra tänkt, trots att ingen röker i båten utan att det är nedcabbat. Problemet är ju egenligen att när man säljer en båt så är den stajlad, men så ser det ju inte ut i verkligheten, folk skulle kunna reagera på alkoholen också - men vi hade ju inte tänkt sälja, så det fick bli de bilderna vi hade...hellre det än inga alls eller?

Jag tackar för tipset om annonsbörsen...

Nu skulle jag svara på en fråga till men glömde den, så jag får trilla ut i forumet och titta igen. Skriv gärna mer om hur ni gjorde Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

@gonil marsh = ca 15, topp = ca 20-22 knop

Men jag vill inte bli anklagad för smygreklam, så ring mig istället - här får man ju bara skäll Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

baatplassen.no sålde jag min gamla Draco på.

/jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annonsbörsen och Båtplatsen it is, lägger in den där nu. Men det jag precis skulle fråga var när jag fick tipset om den norska sidan var just om sidor i Norge och Danmark. De älskar Skilsö i båda länderna, och det borde ju finnas någon motsvarighet till Blocket även där.

Nu har ju jag problemet att båten på norska och danska stavas Skilsø, vilket är helt korrekt. Men det betyder ju att en sökning på Blocket ifrån Norge eller Danmark inte hittar till min sida.

Någon som vet hur man kommer runt det?

Den enda sidan i Norge jag visste om tidigare var finn.no

Vi har ju tillsammans haft en uppsjö av båtar, vi kan ju inte vara så beroende av Blocket?

Hur har Ni gjort?

Tack igen för alla tips...jag har saknat er (och chatten - men den verkar ha tystnat ganska mycket)

Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

baatplassen.no bråkar med mig. :(

När jag har registrerat mig och fått verifikationsmailet och verifierat säger den på (i mina öron nu) mycket otrevlig norska att jag inte finns ;)

Bra idéer på danska sidor? Medan jag fortsätter bråka med baatplassen.... *mutter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan ju prova www.udkik.dk det är en trevlig dansk sida. Fast det kan vara besvärligt när det ringer en Dansk, när du står i kön till hemköp tex. Man förstår inte alltid vad de säger.Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...