Gå till innehåll
onsdag 22 januari 2025
Ringhede

Otrogna män är korkade och religösa har lägre IQ

Rekommendera Poster

Nu har kära vetenskapsmännen kommit fram till nya fakta

Några citat från artikeln

Otrogna män är korkade

...religiösa män har också lägre intelligens än de som är ateister.

Källa, givetvis

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6704059.ab

Nu har även Tiger Woods fru även vetnskapligt belägg för att makens efternamn inte bara står för träskalle utan även lägre IQ, han är dessutom religös.

Står inget om att båtfolk är smartare än icke båtfolk men det är väll en självklarhet och behöver inte bevisas.

OBS givetvis inte min egna åsikt utan endast från artikeln.

Teorin om båtfolk står jag för själv.

mvh Roland

Senast ändrad av Ringhede | 02 mars 2010 | 12:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ringhede skrev;Står inget om att båtfolk är smartare än icke båtfolk men det är väll en självklarhet och behöver inte bevisas.

Detta påstående av Ringhede kan väl ifrågasättas. Det sägs ju att på sig själv känner man andra och med det i åtanke kan väl knappast båtägare va så himla smarta. Jag har tre båtar (eller 5 - beroende på hur man räknar)Obestämd

Däremot har jag alltid frågat mig hur folk kan va så dumma att dom läser kvällstidingarFörvånad

tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Står inget om att båtfolk är smartare än icke båtfolk men det är väll en självklarhet och behöver inte bevisas.

Huruvida båtfolk är smarta eller inte är en diskussion jag inte ämnar ge mig in i nu, men särskilt ekonomiskt sinnade är dom inte. Jämför genomsnittsinvesteringen för att komma ut på sjön med kostnaden för att komma igång med någon annan fritidssysselsättning, enbart båt, motor och lite småplock skenar snabbt upp i sexsiffriga belopp. Jämför t.ex. tennis, metande i tiolitershink, maskrosodling, mygguppfödning (görs på verandan alla sena sommarkvällar), folkrace, frimärkssamlande och andra enkla sysselsättningar som nästan vem som helst kan syssla med. Cool

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Intressanta fakta... Undrar om det samma gäller för religiösa och otrogna kvinnor?

Korkad är en intressant klassificering. Undrar hur det går till när någon får den stämpeln. Är det något man kan mäta fram?

Betyder detta att alla ointelligenta män är religiösa och otrogna? Det skulle ju i så fall betyda att alla som läser Aftonbladet också är ointelligenta och religiösa. Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är om man är otrogen för att man är ointelligent eller om man blir ointelligent genom att vara otrogen?

Samma sak med reiligiositet. Vad kommer först? Blir man religiös för att man är ointelligent eller förvärvar man det taskiga IQ:et genom att tillbedja högre makter?

Att man blir dum i skallen av att läsa kvällstidningar vet väl alla?!

Själv har jag alltid tyckt att seglare är lite blåsta, men jag kan ha fel. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Aftonbladet kan precis få till vad som helst. Det är en av de tidningar som jag tror allra minst på. Det dumaste man kan vara är nog Journalist på Aftonbladet.

Men att se en artikel om det... kommer aldrig hända. Det kan jag sätta min båt på :)

Mvh
Kristian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Religiösa otrogna kvinnor har jag aldrig hört talas om, så där har jag ingen uppfattning.

Religösa otrogna män har jag däremot hört talas om ..................................

Att avgöra om nån är korkad är väl egentligen ganska enkelt. Det har ju genom århundraden funnits metoder för sådant.

Tag den misstänkte och kasta honom i vattnet. Flyter han är han korkad och bör brännas på bål. Flyter han inte är han inte korkad. Att han drunknade under testen är ju inget att göra nåt åt. Lite spill får man räkna med.

Betyder detta att alla ointelligenta män är religiösa och otrogna? Nej - det finns ju en grupp som läser Aftonbladet eller andra kvällstidingar. Sen hör väl många som läser just Aftonbladet till någon form av -ism

just efter detta inlägget vågar jag inte sätta ut mitt namn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl enkel logik? De som är korkade och otrogna åker dit, de smarta klarar sig och erkänner inte sitt snedsprång.

Någon statistiker meddelade att det bästa sättet att få ett jobb när man är arbetslös är att hoppa av en söka-jobb-kurs, inte mindre än 98% av alla som hoppade av fick jobb!!! Sedan kan man ju diskutera orsak/verkan eller om det är verkan/orsak. Det enda säkra är att de som lutar sig mot statistik och tar det som en sanning troligen inte är den vassaste kniven i lådan. Aftonbladets reportrar bevisar ju detta gång på gång så det är väl inte några nyheter. En gång i tiden hade de journalister, i dag verkar de ha blonda sensationsbloggare.

Det enda man kan bevisa med statistik är att det finns siffror och IQ är endast ett mått på hur duktig man är på att lösa IQtest, inget annat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hela inlägget var givetvis fullt av ironi.

Alltså hur dessa vetenskapsmän kan få fram fakta som med få bevis plötsligt blir en sanning. ojoj

Liknande med vår gobala uppvärmning. Bevis?

Men det om båtfolk är smarta ligger nog en del i.

Jo vi båtfolk är tillräckligt smarta för att skaffa en båt och därmed höja livskvaliten och njuta av livet.

Tänk allt trevligt man har med sin båt och alla underbara utflykter.

Istället för de stackare som får sitta kvar hemma.

Är inte det smart så säg.  

Och läsa Aftonbladet är ett måste, annars kan man ju missa att få läsa om smarta Anna Anka, Carola, Carolina Gynning mfl.

För de tillhör ju inte kategorin otrogna män och inte heller religösa och måste då vara smartaTungan

Oops Carola, där sket det sig.

mvh Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite OT för detta forum.. Men för mig personligen känns det helt självklart att religösa har lägre IQ, speciellt de som är djupt/fanatiskt religösa..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte alls så OT som kan verka vid första anblicken.

Risk för att verka tjatig men globala uppvärmningen är teorier som forskare påstår är kopplad till koldioxidutsläpp och straffbeskattar drivemedel som de flesta av oss här på forumet behöver till våra båtar.

Skatten på drivmedel har tidigare relaterats till behov för vägar mm. Samma skatter tas ut för drivmedel till båtar och här finns inte motsvarande kostnader. Asfaltering av sjön?

Men nu snackar ingen om pengar till vägar utan nu är det bestraffning för de som spyr ut koldioxid. Koldioxidgrisar.

Och nu nya forskare som påstår att det finns koppling mellan otrogna män eller religösa och IQ

Givetvis knas, eller?

Alltså inte så OT, för det är väll en båtforum?

/Roland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtfolk är JÄTTESMARTA. Kolla bara in gossarna på Kustbevakarna, pinsamma fyllskallar vars pappor är advokater o åklagare. Eller de som vaknar mitt i en farled o inte har en aning om i vilken världsdel de befinner sig i.Skrikandes

Men å andra sidan så e vi andra smarta.Flört

Det är tur det.

Snart är det vår. Då hissar vi segel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så om jag är religös, otrogen och gillar att ta en flaska renat och några öl när jag är ute med båten, måste jag vara totalt tappad bakom flötet. Gråter

Den som sett naturen, djuren, jorden och universum och påstår att det kommit till av sig själv, kan inte ha mycket innanför pannbenet, eller?

Själv anser jag att en man som kan ha 6 brudar som inte vet om varandra och kan ha koll på varenda en, måste vara jättesmart!

Det krävs sin man att köra en båt med 2 promille i 50 knop! Ja, man vill ju inte åka fast för fylla, så man måste ju hem snabbt.

Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...