widde87 0 Postad 1 Mars , 2010 Hej jag skulle vilja ha lite olika förslag på såna som jag referar till som tufftuff båtar,jag skulle vilja köpa en sån men är lite osäker på vad som finns och vad som är något att ha? okej min lista som jag har fått för mig att dessa är och verkar: 1.låter tuff tuff tuff 2.kastar ut vattnet så där på sidan i takt med kolvens slag. 3.Ska väl se ut lite som en slags snipa och vara så där gemytlig ni vet. 4.vill helst inte att den ska vara i trä då jag inte har den tiden som krävs för att den ska se fin ut. okej jag är medveten om att detta lät lite flummigt men jag tror ni som kan detta kommer på vad det är jag menar. mvh Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 1 Mars , 2010 http://www.llaurin.se/ljudfiler.htm http://www.allaannonser.se/saeljes/samlarobjekt/taendkulemotor.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 1 Mars , 2010 Föreslår att du söker bland alla fina 20-24 fots plastsnipor från 70-talet. Min favorit är Polar, mycket på grund av soffan i aktern där man brer ut sig en solig dag och bara njuter. Det är annars ganska vanligt med bord i aktern istället, vilket är mer praktiskt än gemytligt. Själv har jag en tidig Polar 22. Se sjöboden. Då hade de teakdäck och en riktig förruff med dörr - perfekt för mina behov. Men visst är det mer jobb. Jag håller just på och nåtar om hela däcket, och det tar sin lilla tid. Från -70 är den helt i plast och har också en ganska praktisk lucka upp till fördäck som min saknar. Nu sade du ju inte hur mycket pengar du hade tänkt dig. Begagnade brukar de ligga runt 60.000. Annars finns det nytillverkade också - från 545.000 Norska för en 22 classic, men visst är de läckra. www.polarboat.no Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 2 Mars , 2010 Hej, Här är några tufftuff båtar, lika spännande som en Volvo 240 men lika pålitliga också. Nidelv 24 Marex 24 Saga 20 Saga 24 Saga 27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
widde87 0 Postad 2 Mars , 2010 Okej tack för tipsen men jag tyckte dom blev lite för dyra med priser över 100 tusen..hade väl tänkt lite mindre men jag ska kolla runt på dom annonser som finns och försöka få en bra överblick. tack igen! mvh Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bandini 0 Postad 2 Mars , 2010 Oooh, lika spännande som en Volvo 240. Det tycker jag varken var särskilt snällt eller träffsäkert. Den som köper en snipa är nog inte alls ute efter ett praktiskt transportmedel utan själ. Gemytlig, skriver Emil, och det är väl inte ett ord man brukar hitta i Volvoannonser? Nej, min snipa är ett njutningsmedel. Varken snabb eller särskilt praktisk. Att komma fram till punkt B är inte så rasande viktigt - det är vägen dit som är nöjet. Jag skulle snarare kunna jämföra den med en gammal öppen MG. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser