Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
Stream

Rorkultsförlängare, teleskopisk

Rekommendera Poster

Hej,

är det någon som kan tipsa om en bra teleskopisk rorkultsförlängare till en segelbåt på 7 meter?

Tacksam för tips!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Beror lite på vad för handtag du föredrar, rakt eller typ, spade? själv har jag en Spinlock (dynggrepe) som är teleskopisk. Det finns oxå en modell som heter Styrman Jonsson tror jag, en rak med räfflor som även funkar som tillfällig rorsman med ett fäste på sargkanten.

post-27568-1394236260,7694_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du upplever inte Spinlocken som stor och i vägen då du inte använder den?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Tycker inte den är i vägen, använder den så ofta att den är en del av rorkulten. Spinlock är ju dessutom försedd med en sprint för att lätt kunna plocka av den.

Kollar du på min avatar-bild här bredvid så ser du handtaget jag håller i.Skrattande

Senast ändrad av Matrix | 01 mars 2010 | 16:42

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag har själv funderat på en ny roderkultsförlängare, en annan variant av spinlocks vanliga roderkult som är mer smidig på våra små segelbåtar. Länkar bild.

Men jag själv har en klassiker med en stor gulboll längs ut på min förlängre ful o klumpig. Men jag ska invenstera lite andra saker på båten i år.

Men nån som jag skulle vilja köpa är då Harken battlestick. Snygg o smidig, om jag känner dig rätt så blir det nog en sånCool

Vi ses när vi ska ha race i sommar! Monark 700 vs Ohlson 22.

Lycka till

///Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...