JoakimSWE 0 Postad 28 Februari , 2010 Jag har precis köpt en Honda 10 hk fyrtakt som jag ska transportera från Uppsala till Stockholm. Jag har hört att man inte bör lägga fyrtaktare ner pga att oljetråget ligger i anslutning till cylindrar eller liknande och att oljan kan ta sig in dit? Väldigt okunnig ang. båtmotorer, så jag kan ha hört/läst fel. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 28 Februari , 2010 Tappa ur oljan då, så blir det inget problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JoakimSWE 0 Postad 28 Februari , 2010 Känns väldigt onödigt om det inte är något problem. Ska jag transportera motorn i bagageluckan med båten på taket när jag ska ut och köra, så vill jag inte tappa ur oljan och sedan fylla på ny olja igen. // Jocke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 28 Februari , 2010 Oljetråget neråt, eller så får man göra som flipper tappa ur oljan.. Man kan lösa detta på olika vis oftast kan man lägga en 4-takatare med viss vinkel den behöver alltså inte stå helt rakt. Bara den inte ligger ner helt. Ja har kört en i baksätet på en bil en gång då hängde den surrad i handtagen i taket för rätt vinkel.. Undrar vad bylingen hade sagt om detta ja hade ju surrat hehehe... !!!MVH REXCO!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 28 Februari , 2010 Det finns ofta en dekal som visar åt vilket håll motorn KAN ligga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
MickelMadDoe 0 Postad 28 Februari , 2010 Det sitter två Klackar precis under motorkåpan på den sida motorn skall ligga på vid transport.Du behöver inte tappa av någon motorolja. Senast ändrad av MickelMadDoe | 28 februari 2010 | 21:01 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser