Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
JoakimSWE

4-taktsmotor liggande

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en Honda 10 hk fyrtakt som jag ska transportera från Uppsala till Stockholm. Jag har hört att man inte bör lägga fyrtaktare ner pga att oljetråget ligger i anslutning till cylindrar eller liknande och att oljan kan ta sig in dit? Väldigt okunnig ang. båtmotorer, så jag kan ha hört/läst fel.

// Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känns väldigt onödigt om det inte är något problem. Ska jag transportera motorn i bagageluckan med båten på taket när jag ska ut och köra, så vill jag inte tappa ur oljan och sedan fylla på ny olja igen.

// Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oljetråget neråt, eller så får man göra som flipper tappa ur oljanTungan.. Man kan lösa detta på olika vis oftast kan man lägga en 4-takatare med viss vinkel den behöver alltså inte stå helt rakt. Bara den inte ligger ner helt. Ja har kört en i baksätet på en bil en gång då hängde den surrad i handtagen i taket för rätt vinkelFlört.. Undrar vad bylingen hade sagt om detta ja hade ju surrat hehehe...

!!!MVH REXCO!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Det finns ofta en dekal som visar åt vilket håll motorn KAN ligga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det sitter två Klackar precis under motorkåpan på den sida motorn skall ligga på vid transport.Du behöver inte tappa av någon motorolja.Flört

Senast ändrad av MickelMadDoe | 28 februari 2010 | 21:01

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...