saltvikaren 0 Postad 27 Februari , 2010 har fått en fråga av en kompis om hjälp att köpa ny eller renoverad mercrusier 4,3 till sin bayliner 2052, han har nu en OMC 1990 passar även drevet eller måste han byta allt, var finns de bästa priserna i sverige eller lönar det sig att impoterar och var ifrån isåfall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 28 Februari , 2010 Jag har ingen erfarenhet om vad och vilka drev som passar ihop. Men en tanke jag fick var att, varför inte satsa på en marindiesel det kanske blir dyrare men man kännar nog igen det i längden. Bensin kostnaderna lär ju inte sjunka! Förmodligen inte dieseln heller men en marindiesel tar ju betydligt myclket mindre en mercruisers 4.3 som sagt en tanke som slog mig, det kanske är helt fel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 28 Februari , 2010 Köp ett fabriksnytt longblock från Hansen marin. Det gjorde jag som ersättning för min sönderfrusna 5,0 Mercruiser. Finns även 4,3. Plocka sen över insprutning, startmotor och diverse andra delar. Och du har i princip en helt ny motor. Mvh JJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pirayan 37 Postad 1 Mars , 2010 Hallåj Tanken med diesel är inte fel. Du har så rätt att den är dyrare, så pass dyr att det tar bra många år innan du har tjänat igen pengarna. Det finns flera trådar i den frågan. Jag satt själv för en tid sedan i frågan om jag skulle kasta i en diesel i min tidigare båt. Jag kom fram til att det va det verkligen inte värt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boyen 0 Postad 2 Mars , 2010 Hej! Det jag tänkte på var inte bara att tjänat igen det på bränslekostnaderna, utan dagen då den ska säljas är det nog mer intressant med diesel, för köparnen. Men det är ju klart har man inte tänkt sig att sälja båten i första taget så är det nog ingen ide med diesel! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hawaii-industries 0 Postad 3 Mars , 2010 Jag skulle besöka e-bay (US) illa kvickt, löjligt låga priser jämfört med Sverige! Med alla avgifter så som tull, moms & frakt så är det säkert halva priset. Kolla ut ett företag på e-bay som säljer Vortec/Mercruiser, bränn iväg ett mail och kolla om dom kan skicka till Sverige. Det kan löna sig att byta både motor & drev samtidigt för en spottstyver av priserna här hemma. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser