DavidN 2 Postad 25 Februari , 2010 Någon som har något tips på ett båttransportföretag? Har hört att det kan bli bra mycket billigare att ta en utländsk firma, stämmer detta? De priser jag fått från svenska företag ligger på 60-80 tusen. Alternativet kanske kan vara en seriös firma som seglar hem båten, någon som kan uppskatta vad det skulle gå på i jämförelse? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 25 Februari , 2010 Vi träffade lite folk i somras som sysslade med transportseglingar. Ca 60.000 från södra Portugal till södra Holland. Borde ligga där i krokarna från England och hit. Enda sättet att verkligen få veta är att kontakta olika transportfirmor. EDIT: Det var ett holländskt par i 60-årsåldern som drygade ut pensionen med transportseglingar, bl.a. åt försäkringsbolag. Finns säkert mer etablerade firmor. Senast ändrad av cerber0s | 26 februari 2010 | 00:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 23 Mars , 2010 Hej Jag kollade runt lite och de jag fick bäst pris av var www.petersandmay.com i England som också verkade mest seriösa och var snabbast med att svara. Priset var dock runt 50.000 Kr. Jag talade med brokern som sålde mig båten som berättade att han nyligen haft både en dansk och en tysk kund som tagit sjövägen hem. Det bör enligt mina beräkningar kosta mig runt 20.000 kr i diesel för min Bavaria 35 Sport från Eastbourne till Skåne. Den 25/3, tidig morgon avgår vi mot Sverige. Vi får se hur det går, det blir ju inte bara billigare men även roligare så här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 23 Mars , 2010 Maila mig om vad det är för båt. Ungefärlig längd, höjd, bredd, vikt och vart i England båten ligger så får du pris och mer info Mvh Rickard Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser